Nico Rosberg komoly gyomrost vitt be Lewis Hamiltonnak, amikor 79 ezreddel elhalászta előle a pole pozíciót az angol egyik kedvenc pályáján, Montrealban. Vettel erőn felül teljesítve lőtte be a Red Bullt harmadiknak, megelőzve a nagyon erős Williamseket. Alonso a hetedik helyre szorult vissza, de bízik a Ferrari versenystratégiájában.
Egész hétvégén Lewis Hamiltonnak állt a zászló, a Mercedes angolja a pénteki zárótréning után a ma délelőtti utolsó szabadedzésen is a leggyorsabb volt. Az időmérő edzés középső szakaszában 1:15,054-es kört futott, amivel sakkban tartotta csapattársát, Nico Rosberget. A német azonban erőt tudott meríteni a Q3-ra, és hibátlan kört futott. 1:14,874-es idejét Lewis csak megközelíteni tudta (0,079 másodpercre), de túlszárnyalni nem.
„Hogy miért ment ilyen remekül? Azért, mert most is sikerült folyamatosan javítanunk a kocsi beállításán, és a legtöbbet kihoznunk a rendelkezésre álló adatmennyiségből“ – adott tudományos magyarázatot a pályafutása 7. edzéselsőségét megszerző német a kvalifikáció után. „Észrevettük, hol tudok még fejlődni Lewishez képest, és sikerült mindent belesűríteni egy körbe. Ez a pole pozíció a csapat kemény munkájának a gyümölcse“ – tette hozzá Nico.
Hamilton, feledtetve a két héttel ezelőtt, Monacóban felszínre tört feszültségeket, gratulált az időmérő után csapattárs-riválisának. De a mosolya nem volt őszinte. „Mindent megpróbáltam, az autó remekül ment… De Nico ma egyszerűen gyorsabb volt“ – mondta a vb-éllovas. Hamilton számára felér egy gyomrossal ez a második hely: egyik kedvenc pályáján csúszott le az elsőségről, ahol korábban három pole pozíciót szerzett. A szakemberek szerint Rosberg ezzel nagyot lépett előre a pszichológiai hadviselésben.
Sebastian Vettel elmondása szerint „végig a limiten“ ment a Q3-ban, ennek köszönhetően szerezte meg a 3. rajtkockát. Daniel Ricciardo a Q2-ben még gyorsabb volt Vettelnél, de a Q3 előtt rossz irányba ment el a beállításokkal, így csak hatodik lett. Dr. Helmut Marko, a Red Bull Racing tanácsadója szerint „Sebastian az utolsó körében megmutatta, ki a világbajnok“. „Ezúttal a beállítással akadtak problémáink, nem tudtuk egyszerre felmelegíteni a gumikat Sebastian autóján. Mire az első kerekek elkezdtek tapadni, a hátsó gumik már elkezdtek leépülni“ – magyarázta a Red Bull problémáit Marko.
A világbajnok csapat autóira is veszélyesek lehetnek vasárnap a Williamsek: Valtteri Bottas és Felipe Massa végig partiban volt a bikásokkal, sőt, a Q2-ben mindketten Vettelék előtt végeztek. A végén a finnek jött ki jobban a lépés, aki mindössze 28 ezreddel előzte meg tapasztalt brazil csapattársát. Nico Hülkenberg, aki a 11. időt futotta, így éppen hogy lecsúszott a Q3-as továbbjutásról, azt mondta: „a Williamsek átkozottul gyorsak“. Bottas csak ennyit mondott: „Ezen a versenyen partiban lehetünk a Red Bullokkal, úgyhogy várom a holnapot!“
Button szerint a McLarennél dolgoznak a legjobb gumimérnökök, de így sem értik teljesen a működésüket…
Jenson Button megpróbált nem elkeseredett képet vágni a 9. rajthelyéhez (nem nagyon sikerült neki), az sem vigasztalta, hogy csak 2 századdal maradt el Jean-Eric Vergne-től, aki nyolcadik lett a Toro Rossóval. Kimi Räikkönen vesszőfutása Montrealban is folytatódik: a Ferrari finnje 4 tizedet kapott a csapattársától, Alonso így már hét futamból ötször verte meg az időmérőn. Montreali pletykák szerint ha így folytatja, Kimi az év végén szedheti a sátorfáját, menesztik a Ferraritól.
A kvalifikációnak két nagy vesztese volt. Az egyik Marcus Ericsson, aki elnézte a féktávot a 9-es kanyarnál és összetörte a Caterhamet, emiatt piros zászlóval ért véget a Q1. A másik szenvedő fél Esteban Gutiérrez volt, aki ugyanott járt pórul a délelőtti szabadedzésen. Nem készültek el időben a Sauber szerelői a váltócserével, így a mexikói nem vehetett részt az időmérő edzésen.
Kanadai Nagydíj, Circuit Gilles Villeneuve, Montreal
Az időmérő edzés végeredménye:
1. ROSBERG (D) Mercedes AMG F1 1:14,874
2. HAMILTON (GB) Mercedes AMG F1 + 0,079 mp.h.
3. VETTEL (D) Red Bull-Renault + 0,674“
4. BOTTAS (FIN) Williams-Mercedes + 0,676“
5. MASSA (BRA) Williams-Mercedes + 0,704“
6. RICCIARDO (AUS) Red Bull-Renault + 0,715“
7. ALONSO (SPA) Ferrari + 0,940“
8. VERGNE (FRA) Toro Rosso-Renault + 1,288“
9. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes + 1,308“
10. RÄIKKÖNEN (FIN) Ferrari + 1,340“
11. HÜLKENBERG (D) Force India-Mercedes
12. MAGNUSSEN (DK) McLaren-Mercedes
13. PÉREZ (MEX) Force India-Mercedes
14. GROSJEAN (FRA) Lotus-Renault
15. KVJAT (RUS) Toro Rosso-Renault
16. SUTIL (D) Sauber-Ferrari
17. MALDONADO (VEN) Lotus-Renault
18. CHILTON (GB) Marussia-Ferrari
19. BIANCHI (FRA) Marussia-Ferrari
20. KOBAJASI (JAP) Caterham-Renault
21. ERICSSON (S) Caterham-Renault idő nélkül
22. GUTIÉRREZ (MEX) Sauber-Ferrari DNQ*
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: