Száguldó Cirkusz

Pérezt hibáztatja a Williams a montreali baleset miatt, de Checo nem hagyja magát

Sergio Pérez és Felipe Massa utolsó kör kezdetén történt balesete még napokig beszédtémát szolgáltatott a Kanadai Nagydíj után. Rob Smedley, a Williams főmérnöke leidiótázta a mexikóit, Checo viszont nem hagyta magát, visszavágott.

Massa Williamse kontrollálatlanul rohan a gumibálák felé - így nézett ki Rosberg szemszögéből

Massa Williamse kontrollálatlanul rohan a gumibálák felé – így nézett ki a baleset Rosberg szemszögéből

 Felipe-Massa crash4 GP-Kanada-2014

A Williams felelőtlennek nevezte a Force India csapatát, amiért nem hívták vissza Sergio Pérez fékhibás autóját a Kanadai Nagydíj végén. A Mercedes a 45. körben végleg a garázsba rendelte Lewis Hamiltont – aki akkor a 2. helyen állt – mert nem fogtak a fékjei, ami veszélyes a többiekre nézve is. A Williams istálló a tempó mérséklésére utasította Valtteri Bottast, szintén a gyengén fogó fékek miatt – és ugyanezt várták volna el a Force Indiától, Pérez esetében.

Pérez nagyon, nagyon korán fékezett (a célegyenes végén, az utolsó kör megkezdésekor – a szerk.). Vagy ő rántotta balra a kormányt, vagy a fékhibája miatt húzódott balra az autó, nem tudom“ – jelentette ki Rob Smedley, a Williams főmérnöke. „Azt hiszem, a 67. körben panaszkodott a rádión keresztül arra, hogy elfogytak a hátsó fékjei. Erre azt válaszolták neki, hogy ha tud, maradjon kint, vagy ha nem, akkor álljon be a boxba, ami szerintem k**vára végzetes problémára utal. Hogy miért hagyták kint ezek után a pályán az autót, fel nem foghatom“ – tette hozzá cinikusan Smedley.

Massa a mérések szerint 27G-vel - a saját testsúlyának 27-szeresével - csapódott be a gumifalba. Megúszta...

Massa a mérések szerint 27G-vel – a saját testsúlyának 27-szeresével – csapódott be a gumifalba. Megúszta…

A Mercedes is berendelte Lewis Hamiltont, amikor kiderült, hogy rosszak a fékjei – pedig ő a világbajnokságért harcol“ – tette hozzá Smedley. Felipe Massa, aki a félreértés miatt ütközött Pérezzel, majd 27G-s erővel csapódott neki a gumibáláknak, azt mondta: „megnyerhettem volna a versenyt“.

Pérez azonban nem hagyta magát, visszavágott a Williams kritikusának. „Az autó végig tökéletesen vezethető volt néhány kisebb módosítással, amik működtek is, egészen a baleset pillanatáig. Más csapatok autói hasonló állapotban voltak sokkal hosszabb ideig, mint mi, és gond nélkül befejezték a versenyt. Aki azt hiszi, hogy egy úgynevezett „végezetes problémákkal“ küszködő autóval ilyen sokáig vissza lehet tartani két Red Bullt, az nagyot téved“ – replikázott Checo. A Force India állítólag arra kérte Pérezt, hogy nyomjon egy restartot a vezérlő elektronikának, amit a mexikói menet közben meg is tett, ezzel újra vezethetővé vált a VJM07-es.

Massa állításával szemben Pérez éppen azt állítja, hogy ő volt a vétlen fél, hiszen őt ütötte ki hátulról a brazil. „Tőlem balra még rengeteg hely volt az előzésre, és nem bírom felfogni, miért kellett olyan közel jönnie hozzám“ – mondta Pérez.

 Sergio-Perez crash3 GP-Kanada-2014

Sergio-Perez crash GP-Kanada-2014

A Force India egyik vezetője, Otmar Szafnauer is megszólalt Pérez védelmében. „Figyeljék csak meg a kanyart, és hogy Massa egyszerűen nekimegy Péreznek. Bemegy a belső ívre, aztán látja, hogy „a francba! Nem is lehet előzni az első kanyar előtt (azon az oldalon), visszamegyek inkább a versenyívre“, aztán nekimegy az autóknak. Hány előzés történt az első kanyar belső ívén ezen a versenyen? Megmondom: egy sem. Miért? Mert ott nem lehet előzni.“

Pérezt az FIA 5 rajthelyes büntetéssel sújtotta a következő, Osztrák Nagydíjra, aminek szintén megvan a maga története. Kanadában az egykori F1-es versenyző, Derek Daly volt a pilóta-steward, részben az ő tanácsára büntették meg Pérezt (és csak őt). A másik tanácsadó viszont a volt Indycar-pilóta, Adrián Fernández volt, aki tavaly ősszel maga bontotta fel menedzseri szerződését Pérezzel. A Force India csapatmenedzsere, Andy Stevenson sokat sejtetően jegyezte meg a döntés után: „Fogalmam sincs, miért kérték ki ez ügyben Fernández véleményét.“

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

A Google és Facebook belépéssel automatikusan elfogadod felhasználási feltételeinket.

VAGY


| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!