Száguldó Cirkusz

Össznépi agyalásra hív a Ferrari elnöke az F1 megmentéséért

Kollektív ötletelésre akarja összehívni a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo a Formula-1 és a médiavilág irányítóit a sportág jövője érdekében. Az F1 nézettsége az elmúlt évben felére zuhant vissza Dél-Amerikában, 20%-kal esett Olaszországban. Bernie Ecclestone szerint az emberek „túl sokat Facebookoznak, Twittereznek“.

Luca di Montezemolo el szeretné juttatni az F1-et az okostelefonok használóihoz. Támogatjuk!

Luca di Montezemolo el szeretné juttatni az F1-et az okostelefonok és a Facebook használóihoz. Támogatjuk!

Régóta feszegetett kérdés, hogy a Formula-1-et miért nem promotálják jobban a Facebookon, a Twitteren, amikor az emberek manapság már ezt a két kommunikációs csatornát használják leggyakrabban. Alighanem a száguldó cirkusz öregedő irányítóit terheli a felelősség, amiért nem látták meg – és ma sem látják – az új médiában rejlő lehetőségeket, nem élnek azokkal.

Erre unt rá a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo, akit a jelek szerint aggaszt, hogy Olaszországban 20%-kal, Latin-Amerikában 50%-kal esett vissza a Formula-1 nézettsége az elmúlt évhez képest. Montezemolo „kollektív brainstormingot“ akar összehívni, amiben részt vesznek a csapatok, a versenyszervezők, a szponzorok és a sajtó képviselői, de ugyanígy a nagy szociális hálózatok üzemeltetői, a Google és az Apple is.

French-GP-F1-Ferraris

Montezemolo levélben fogalmazta meg elképzeléseit, amit eljuttatott Bernie Ecclestone-nak, a FOM elnökének és Donald McKenzie-nek, az F1-et birtokló CVC Capital Partners vezetőjének is. A Ferrari elnöke azt mondja, ötletei „nem ultimátumok, nem is fenyegetések, hanem egy javaslat a sportág valamennyi fontos vezetőjének összehívására“. „Szeretném, ha továbbra is a Formula-1 jelentené az autósport csúcsát, egy szinten olyan globális sporteseményekkel, mint az olimpiai játékok vagy a labdarúgó-világbajnokság.“

A Ferrari elnöke szerint az F1-nek tanulnia kellene más sportágaktól, hogyan lehetne még jobban kihasználni az új technikát, az okostelefonokat és az új médiát, amelyek segítségével az F1 könnyebben elérhetővé válhatna. „Egységesen kellene meghatároznunk, hogyan lehetne javítani a show-n“ – áll Montezemolo levelében. Ez alatt a közvetítések elérhetőségét, a versenyhétvégék formátumát és a szabályok céljának módosítását  beleértve a motorok hangjának fokozását  érti.

Bernie Ecclestone sok remek újítást vezetett be az F1-ben, de az új média térhódítását nem vette elég komolyan...

Ecclestone sok remek újítást vezetett be az F1-ben, de az új média térhódítását nem vette elég komolyan

Bernie Ecclestone ugyanakkor nem aggódik a tévés nézettség visszaesése miatt. „Nemrég beszéltem a német RTL vezetőivel. Azt mondták, bármit csinálnak, a nézettségi ráták alacsonyan maradnak. Hogy miért? Mert az embereknek csak annyi idejük marad (tévénézésre – a szerk.). Facebookoznak, Twittereznek, és annyi mindent nézhetnek még az F1-en kívül – értékelte a helyzetet Ecclestone.

A Ferrari honlapján a napokban megjelent közlemény szerint azonban a fent leírt tendencia megfordításáért mindenekelőtt az F1-es csapatoknak és a sportág vezetőinek kell tenniük. Az F1 alapját a technikai innováció, a kutatás és fejlesztés kell, hogy jelentsék. Ezt azonban fenntartható költségek mellett kell elérni, mindenek előtt pedig vissza kell térnünk egy olyan termékhez, ami igazi show-t képvisel. A kereskedelmi partnereket, szponzorokat és mindenek előtt a nézőket pedig elsősorban a show érdekli, hiszen utóbbiak a Formula-1, mint termék végfelhasználói.“

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!