Idén hatodszor ünnepelt kettős diadalt a Mercedes, de az Osztrák Nagydíj meglepetése nem ez, hanem a Williamsek remek tempója volt. Valtteri Bottas végig lépést tudott tartani Rosberggel és Hamiltonnal, csak Felipe Massa vágott csalódott arcot a negyedik helyhez. Sergio Pérez a 15. rajtrácsról jött fel hatodiknak, Sebastian Vettel alatt viszont megállt a Renault-erőforrás, nem kis fejfájást okozva a hazai pályán induló Red Bull Racingnek.
A Mercedes szombati időmérőn látott „szenvedése“ után (mármint, önmagukhoz képest: Rosberg a 3., Hamilton fékhiba miatt csak a 9. helyről rajtolt) helyreálltak az erőviszonyok Spielbergben. Az első kerékcserék után a saját kiállását a végletekig kitoló Sergio Pérez került az élre, de a Force India-pilóta kiállása után már Nico Rosberg és Lewis Hamilton diktálta a tempót.
A Mercedes a hatodik kettős győzelmét aratta 2014-ben, Rosberg alig két másodperccel előzte meg csapattársát, Lewis Hamiltont. Mindkét W05-öst fékproblémák hátráltatták a versenyen, amelyek mibenlétéről azonban sem Nico, sem Lewis nem tudott pontos tájékoztatást adni közvetlenül a futam után. „Kanadában a hátsó fékekkel volt gondom, itt az első fékekkel“ – válaszolta az SzC blog kérdésére Lewis Hamilton. „Igazából nem is voltam tisztában azzal, hogy probléma van velük, amíg a csapat nem közölte velem rádión. Nem hiszem, hogy ugyanaz a gond lett volna, mint Montrealban. De az biztos, hogy amikor az ember egy másik autó mögött halad, ez nem a legkellemesebb érzés.“
Hamilton a verseny utolsó harmadában tapadt Rosbergre, ám a német okosan osztotta be fékjeit és az ERS tartalékait, így az angol nem tudott támadási pozícióba kerülni. „A Williamsek nagyon gyorsak voltak, de tudtuk, hogy egy jobb gumistratégiával megfoghatjuk őket. A mi autónk valamivel gyorsabb volt és kevésbé koptattuk a gumikat, végül ez döntött“ – mondta Nico, aki harmadik győzelmével 29 pontra növelte előnyét Hamiltonnal szemben. Érdekes, hogy Hamilton 1,9 másodperccel maradt el Rosbergtől a célvonalon – pontosan annyival, amennyit a két kerékcserénél veszített azzal, hogy nem pontosan a kijelölt helyén állt meg, illetve lassabb volt a reakcióideje, mint Nicónak.
Felipe Massa indult a pole pozícióból, a brazil szépen jött el a rajttól és 13 körig meg is tartotta a vezetést. Mögötte Rosberg lerajtolta Valtteri Bottast, de a finn – a Williams FW36 végsebesség-előnyét kihasználva – még az első körben visszavette a második helyet, amit a kerékcserékig meg is őrzött. Tíz kör után a két Williams vezetett a két Mercedes előtt (Hamilton bombarajttal bújt át Räikkönen és Kvjat mellett, az első kört negyedikként zárta!), őket Alonso (Ferrari), Magnussen (McLaren), Räikkönen (Ferrari), Kvjat (Toro Rosso), Hülkenberg (Force India) és Daniel Ricciardo követte a Red Bull-lal. Sebastian Vettel sorsa már ekkor megpecsételődött: a német kocsijában elment a hajtás, erőtlenül csordogált vissza a boxutca felé, amikor hirtelen magára talált a Renault-erőforrás. Vettel utolsóként folytatta a küzdelmet, de mivel a motor (és az ERS) továbbra is kihagyott, a technika megóvása érdekében a csapat jobbnak látta visszahívni a világbajnokot.
Massa cseréje után Bottas került az élre, de csak két körig. Amikor a finn is depózott, Sergio Pérez vette át a vezetést, mögötte Rosberg, Bottas, Hamilton, Massa és – valamivel lemaradva – Magnussen vonatozott. Pérez eltérő stratégiájának köszönhetően 16 körön keresztül maga mögött tudta tartani Rosberg Mercedesét, akkor a német féktávon beszúrt mellé a Remus-kanyarnál, majd a következő egyenesben Bottas is megelőzte. Amikor a 27. körben Checo eltűnt a képből, Rosberg rögtön megfutotta a leggyorsabb kört.
De Nico nem tudott úgy meglépni az őt üldöző Bottastól és Hamiltontól, mint arra sokan számítottak. Hamilton végig lőtávolságon belül maradt Valtterihez, pedig folyamatosan játszania kellett a W05-ös fékbalanszával. Hamilton a 39., Rosberg a 40. körben hajtotta végre a második frissítését, majd Bottas következett a 41. fordulóban, átengedve némi dicsfényt Fernando Alonsónak, aki hat körön keresztül diktálhatta a tempót. A Mercedesnek sikerült „alávágnia“ a Williamsnek, és amikor a 14-es Ferrari is kiállt a boxba, Rosberg és Hamilton került az első két helyre, amit a leintésig megőriztek.
Bottas élete legjobb eredményét érte el a harmadik hellyel, amit szokásos szerénységével vett tudomásul. Sokáig kereste a szavakat sikerére a verseny után. „Nagyon, nagyon hálás vagyok a csapatnak, hogy ilyen remek autót adtak alám. Idén már sokszor voltunk nagyon gyorsak az időmérő edzéseken, de a versenyen valahogy nem jött ki a lépés. Pontosan olyan versenyünk volt, amilyenre szükségünk volt: szép, tiszta, minden a terveink szerint alakult. Az FW36-os ma jó volt a dobogóra, ezért nagyon elégedett vagyok.“
A Mercedes- és Williams-pilóták mellett Sergio Pérez lett a verseny embere. Checo a Montrealból magával hozott büntetése miatt a 15. helyről startolt, onnan küzdötte fel magát a vezető pozícióba (29 kört tett meg az első garnitúra lágy gumikon), ahol tizenegy körön keresztül tartotta magát. Ezután visszaesett a pontszerző zóna végére, de az utolsó 16 körben, amikor megkapta a szuperlágy abroncsokat, remekül versenyzett. Alonso Ferrarija mögött, hatodikként intették le, és övé lett a verseny leggyorsabb köre is.
Folytatás két hét múlva Lewis Hamilton hazai pályáján, Silverstone-ban!
Az Osztrák Nagydíj végeredménye, Spielberg.
71 kör = 307,020 km
1. ROSBERG (D) Mercedes AMG 1:27:54,976 óra (209,531 km/h átlag)
2. HAMILTON (GB) Mercedes AMG + 1,932 mp.h.
3. BOTTAS (FIN) Williams-Mercedes + 8,172“
4. MASSA (BRA) Williams-Mercedes + 17,358“
5. ALONSO (SPA) Ferrari + 18,553“
6. PÉREZ (MEX) Force India-Mercedes + 28,546“
7. MAGNUSSEN (DK) McLaren-Mercedes + 32,031“
8. RICCIARDO (AUS) Red Bull-Renault + 43,522“
9. HÜLKENBERG (D) Force India-Mercedes + 44,137“
10. RAIKKÖNEN (FIN) Ferrari + 47,777“
11. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes + 50,966“
12. MALDONADO (VEN) Lotus-Renault + 1 kör h.
13. SUTIL (D) Sauber-Ferrari + 1 kör h.
14. GROSJEAN (FRA) Lotus-Renault + 1 kör h.
15. BIANCHI (FRA) Marussia-Ferrari + 2 kör h.
16. KOBAJASI (JAP) Caterham-Renault + 2 kör h.
17. CHILTON (GB) Marussia-Ferrari + 2 kör h.
18. ERICSSON (S) Caterham-Renault + 2 kör h.
19. GUTIÉRREZ (MEX) Sauber-Ferrari + 2 kör h.
Leggyorsabb kör: 1:12,142 (215,874 km/h átlag), Pérez (Force India), az 59. körben
Kiestek: Vergne (Toro Rosso-Renault) 59. kör; Vettel (Red Bull-Renault) 34. kör; Kvjat (Toro Rosso-Renault) 24. kör
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: