Nico Rosberg panaszai után újratárgyalja a csapatsorrend kérdését a Mercedes F1-es istálló – erősítette meg Toto Wolff csapatvezető. Rosberg a Hungaroringen nemtetszését fejezte ki amiatt, hogy Lewis Hamilton a csapat utasítása ellenére nem engedte előre őt, noha a verseny azon szakaszában Nico két másodperccel gyorsabb körökre lett volna képes. Niki Lauda ugyanakkor Hamiltont védi, azt mondja, ő sem lassított volna hasonló helyzetben.
Nico Rosberg nem volt boldog a Hungaroringen, a vasárnap késő délután megtartott sajtóbeszélgetés során. Noha a német és magyar újságírók többször is feltették neki a kérdést, elfogadhatónak tartja-e, ha egy csapat egyik versenyzője (Hamilton) nem tartja be a neki címzett rádiós utasításokat, amik a csapatsorrendre vonatkoztak. „Erre nem szeretnék válaszolni“ – mondta foghegyről Nico, majd még többször kitért a válaszadás elől. „Előbb a belső egyeztetésen szeretnék beszélni erről. Csapattagként ennek látom értelmét. Beszélnünk kell erről, de nem nyilvánosan“ – tette még hozzá.
A Magyar Nagydíj 49. körében rádión beszóltak Hamiltonnak: Nico más stratégián van (a német háromszor állt ki kerékcserére, az angol csak kétszer), ne tartsd fel! Rosberg az 51. körben izgatottan rádiózott vissza: „Miért nem enged előre?“. Paddy Lowe megnyugtatta a németet, hogy átadták Hamiltonnak az üzenetet, majd nyomatékosították is azt. Csakhogy Lewis fejében ekkor már a világbajnoki pontverseny járt, az 53. fordulóban így replikázott: „Nem lassítok le Nico kedvéért. Ha közel tud kerülni hozzám, előzzön meg!“. Erre azonban nem került sor. Nico ugyan 5-6 körben DRS-távolságon belülre tudott kerülni az erősen elkopott (31 kör óta használt) lágy gumikon menetelő angolhoz, ahhoz azonban nem volt elég közel, hogy előzési manőverbe tudjon kezdeni.
Toto Wolff csapatfőnök a verseny után kifejtette: a jövőben óvatosabban fogják alkalmazni a Mercedes-pilóták helycseréjére vonatkozó utasításokat. „Még egyszer nem fog előfordulni ilyen helyzet. A szezon második felében nem várhatjuk el a versenyzőinktől, hogy félreálljanak a legnagyobb (világbajnoki) ellenfelük elől.“ Ezzel gyakorlatilag Lewis Hamilton pártjára állt, akinek a szombati időmérő legelején kigyulladt a motorja, ezért a boxutcából kellett rajtolnia, ahonnan szenzációs versenyzéssel kapaszkodott fel a dobogóra.
Hasonló álláspontra helyezkedett Niki Lauda is, aki mindig versenyzői szemmel nézi az eseményeket. „Persze, akkor (ha Rosberg konkrét előzésbe kezdett volna) elengedte volna maga mellett Nicót. De egyszer sem volt olyan közel. Lewis azt mondta, miért fognám vissza magamat a pályán, csak hogy a csapattársamat magam elé engedjem? Véleményem szerint igaza volt. Legközelebb nem fogunk ilyen parancsokat osztogatni. Ez az utasítás a verseny hevében történt, mert éppen kezdtünk visszaesni“ – mondta a Mercedes ügyvezető igazgatója.
Hamilton a verseny után higgadtan, de határozottan kiállt a döntése mellett. „Ha elengedtem volna Nicót, amikor a csapat kérte, pontokat veszítettem volna, megvert volna a végén. Nem vagyok biztos benne, hogy ez lett volna a jó döntés. Beszélni fogok erről mindenkivel a csapaton belül, de biztos vagyok benne, hogy jó döntést hoztam.” Harmadik helyének köszönhetően Hamilton reménytelen helyzetből billentette a maga javára a mérleg nyelvét, 3 ponttal közelebb került vb-éllovas csapattársához, mint a verseny előtt.
Rosberg a vasárnap késő délutáni sajtóeligazításon utalt arra is, hogy a szezon kezdetén Toto Wolff és a csapat technikai igazgatója, Paddy Lowe felvázolta a két pilótának, hogyan fogják kezelni a versenyszituációkat, kinek, kit és milyen esetekben kell előre engednie. Rosberg nem kívánta megosztani a részleteket a sajtó képviselőivel, de célzott arra, hogy olyan esetekben, amilyet a Hungaroringen is láthattunk (amikor az eltérő boxstratégiákból fakadóan az egyik autó jelentősen gyorsabb a friss gumik miatt a másiknál), a gyorsabb autó/pilóta előnyt élvez, a másik nem tarthatja fel, a csapat sikere érdekében.
„Hétfőn ki fogjuk elemezni, hogy pontosan mi, hogy történt és megbeszéljük az egymás elleni versenyzés feltételeit is. Ez [Rosberg és Hamilton rivalizálása] most már kezd intenzívvé válni“ – jelentette ki Wolff. A pole pozícióból indult Rosberget negyedikként intették le, míg a boxutcából rajtolt Hamilton felzárkózott harmadiknak, megmentve a Mercedes egész éven át tartó dobogós sorozatát.
Az F1-es nyári szünet előtt a világbajnokságot Rosberg vezeti 202 ponttal, őt Hamilton követi 11 pontos hátrányban (191 pont). A Mercedes toronymagasan, 393 egységgel uralja a konstruktőrök bajnokságát, megelőzve a 219 pontos Red Bullt és a 142 pontos Ferrarit.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: