Ellentmond a Concorde-szerződésnek, ezért ellenzik az F1-es csapatok a 2015-re tervezett 21 nagydíjat, amelyeknek költségét a kisebb istállók nem tudják vállalni. Bernie Ecclestone azon dolgozik, hogy megpuhítsa a csapatvezetőket, emellett a Concorde Agreement módosítását tervezi.
A Magyar Nagydíj előtt jelentették be, hogy a száguldó cirkusz 23 év után visszatér Mexikóba, emellett új pályát avatnak 2015-ben Azerbajdzsánban is. A New Jersey-be tervezett verseny sorsa továbbra is kétséges, de mivel továbbra is folynak a tárgyalások a szervezőkkel, 2016-ban az is megvalósulhat.
Mexikóváros és Baku érkezésével 21 futamosra bővülne a versenynaptár, ami egyrészt nehezen vállalható plusz költségekkel terhelné meg a csapatok kasszáját. Másrészt ellentmond az érvényes Concorde-szerződésnek (az F1-es istállók, a Nemzetközi Automobil Szövetség /FIA/ és a Formula One Management /FOM/ viszonyát szabályozó egyezmény), ami legfeljebb húsz futamot enged meg egy idényben.
„Vigyáznunk kell, hogy ne lőjünk túl a célon a 21 versennyel egy szezonban. Tudjuk, milyen nagy megterhelést jelent ez a csapattagjaink számára. Lehet, hogy emiatt újra át kellene alakítanunk a csapat struktúráját, ezért nagyon óvatosan kell kijelölni a versenynaptárt“ – jelentette ki a Sauber csapatvezetője, Monisha Kaltenborn a német Auto, Motor und Sportnak.
„Egyértelmű, hogy a bajnoki szezon elnyújtása még több pénz befektetését igényli a részünkről” – erősítette meg Kaltenborn véleményét Marco Mattiacci, a Ferrari csapatfőnöke.
Kaltenborn ezzel arra utalt, hogy miután a szezon közbeni tesztelések betiltása miatt 2010-től a legtöbb istálló jelentősen csökkentette alkalmazottai számát (nem volt szükség külön tesztcsapatra), húsz verseny fölött ismét szükség lehet arra, hogy az utazó csapattagok két-három futamonként váltsák egymást. Ez a strukturális és logisztikai átalakítások mellett új csapattagok felvételét jelentené, akiknek fizetése, utaztatása komolyan megterhelné a csapatok büdzséjét.
Bernie Ecclestone közben azon dolgozik, hogy az új Concorde-szerződés 22-ben maximalizálja az egy idényben megrendezhető versenyek számát. A FOM ügyvezető igazgatója az F1-es csapatvezetőkkel, a Hungaroringen megtartott egyeztetésen megszellőztette, hogy szeretné visszahívni Flavio Briatorét. A Renault csalásért eltiltott egykori csapatvezetőjének feladata az lenne, hogy segítsen egy új rendszer kialakításában, amely révén a versenyhétvégék lebonyolítása még látványosabbá, izgalmasabbá tenné sz F1 küzdelmeit.
Ecclestone azonban másképpen nyilatkozott német újságíróknak a Magyar Nagydíj után. „Nem lesz szükségünk Flavióra, a magunk útját járjuk“ – jelentette ki az F1 vezére.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: