Belgiumban sem lehetett megfogni a Mercedeseket a pénteken. Délelőtt még Nico Rosberg végzett az élen, ám Lewis Hamilton délutánra felpakolt, hat tizedet adott vb-éllovas csapattársának. Fernando Alonso 3. helye reménykedésre ad okot a Ferrarinál, ahogy Felipe Massa és a Williams versenybeállítással mutatott tempója is. Kvjat révén a Toro Rosso lett a legjobb Renault-motoros egység, a Caterham beugrója, André Lotterer pedig remek munkát végzett első F1-es edzésén.
Hamilton pénteken hat tizedet vert a csapattársára Spa-Francorchamps-ban. Az F1-ben ez egy örökkévalóság
Lewis Hamilton nagyot dobbantott, amikor hat tizedmásodpercet adott Nico Rosbergnek a péntek délutáni másfél órás szabadedzésen. Délelőtt még Rosberg volt a leggyorsabb – igaz, csak 97 ezreddel Hamilton előtt, de a második tréningen az angol semmit sem bízott a véletlenre. Lewis első és Nico második helye azt jelenti, hogy a Monacói Nagydíj óta zsinórban hatodszor sem volt képes senki beférkőzni az Ezüstnyilak közé a pénteki edzésnapon.
„Jó érzés volt vezetni az autót. Biztos, hogy ma este, vagy inkább holnap érezni fogom a hátamban, vállamban a mai vezetést, de jó végre visszatérni a nyári szünetről“ – mondta Hamilton. „A W05-ös nem volt annyira stabil az első edzésen, délutánra viszont sokat változtattunk rajta. Még mindig lesz rajta mit finomítani szombaton“ – tette hozzá az angol.
Fernando Alonso tudott a legközelebb férkőzni a Mercedesekhez, Hamiltonékon kívül csak a spanyol volt képes 1:50 alatti időt futni. Valószínű, hogy a Ferrarik közel sem mentek teli tankkal, de Alonso tempója így is kissé meglepő. A hosszú, nyújtott kanyarokkal és egyenesekkel rendelkező belga pályán ugyanis nagy szerepe van a motor erejének, ami alapján legtöbben a Williams-Mercedeseket várták a gyári csillagosok legkomolyabb ellenfelének. A legtöbb spái győzelemmel (néggyel) büszkélkedő Kimi Räikkönen gyújtásproblémák miatt csak a 15. helyen zárta a pénteki napot.
Felipe Massa a negyedik időt regisztrálta a Williamsszel, és különösen impresszív, hogy a brazil versenyszimuláció közben, a kemény abroncsokon futotta a legjobb körét. „Tapasztaltunk némi gumikopást, ezért azt gondolom, hogy a gumistratégia kulcsfontosságú lesz a versenyen. Jó esélyünk van arra, hogy újra versenyben legyünk a dobogóért“ – jelentette ki Massa. Ezt támasztja alá Valtteri Bottas hatodik helye is, aki stabil köröket futott, elégedett volt az FW36-ossal.
Az aerodinamikai újításoknak köszönhetően a McLaren is erősnek tűnik Spában. Jenson Button – a Williamseket megosztva – az ötödik, Kevin Magnussen a kilencedik idővel zárt pénteken. „Nagyon jól ment az autóm a lágy abroncsokon, míg az eredeti (kemény) gumikon Kevin érezte jobban magát. Az első szektorban én voltam a leggyorsabb, a harmadikban csak egy tized a hátrányunk (a Mercedeshez képest), de a középsőben közel egy másodpercet veszítünk. Éppen ezért van még mit javítanunk az MP4-29 egyensúlyán“ – elemezte teljesítményét Jenson.
Button elégedett volt a McLaren stabilitásával az első és a harmadik szektorban, de a középsőben javulni kell
Szenzációsan mutatkozott be Spában Danyiil Kvjat: a Toro Rosso orosz pilótája életében először vezetett a belga pályán, amit az F1 egyik legnehezebb aszfaltcsíkjának tartanak. A 19 éves Kvjat azonban gyorsan felnőtt a feladathoz, 7. idejével a legjobb Renault-motoros versenyző lett pénteken, megelőzve mindkét Red Bullt, Daniel Ricciardót és Sebastian Vettelt! Az ausztrál szorgosan elvégezte a rá bízott feladatot, 250 km-t tett meg (rengeteg adatot szolgáltatva a Red Bull és a Renault mérnökeinek), Vettel ezzel szemben csak az első tréning első órájában tudott körözni. A világbajnok RB10-esében tönkrement a gyújtás (az első gyanú szerint az egyik kipufogószár sült be), ami szükségessé tette a komplex motorvezérlő egység egyik elektronikus elemének a kicserélését. Mivel ez időigényes folyamat, Vettel egyáltalán nem tudott részt venni az FP2-ben. Lesz mit bepótolnia szombaton, az utolsó szabadedzésen.
Említést érdemel még a Caterham beugrópilótája, André Lotterer, aki Kobajasi helyét vette át a zöldeknél erre a hétvégére. A háromszoros Le Mans-i győztes azonnal tartani tudta Marcus Ericsson tempóját (sőt, a délelőtti edzésen egy tizeddel le is pipálta a svédet), és 48 megtett körrel, a kocsi viselkedéséről adott precíz visszajelzésével nagyban segítette a csapat (és a Renault Sport) mérnökeinek munkáját.
Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
A 2. szabadedzés eredménye:
-
HAMILTON (GB) Mercedes AMG F1 1:49,189 (26 kör)
-
ROSBERG (D) Mercedes AMG F1 1:49,793 (28)
-
ALONSO (SPA) Ferrari F14T 1:49,930 (19)
-
MASSA (BRA) Williams-Mercedes 1:50,327 (24)
-
BUTTON (GB) McLaren-Mercedes 1:50,659 (31)
-
BOTTAS (FIN) Williams-Mercedes 1:50,677 (26)
-
KVJAT (RUS) Toro Rosso-Renault 1:50,725 (25)
-
RICCIARDO (AUS) Red Bull-Renault 1:50,977 (16)
-
MAGNUSSEN (DK) McLaren-Mercedes 1:51,074 (31)
-
HÜLKENBERG (D) Force India-Mercedes 1:51,077 (26)
-
VERGNE (FRA) Toro Rosso-Renault 1:51,383 (26)
-
SUTIL (D) Sauber-Ferrari 1:51,450 (29)
-
PÉREZ (MEX) Force India-Mercedes 1:51,573 (28)
-
GROSJEAN (FRA) Lotus-Renault 1:52,196 (25)
-
RAIKKÖNEN (FIN) Ferrari F14T 1:52,234 (18)
-
BIANCHI (FRA) Marussia-Ferrari 1:52,776 (23)
-
GUTIÉRREZ (MEX) Sauber-Ferrari 1:53,955 (7)
-
CHILTON (GB) Marussia-Ferrari 1:54,040 (18)
-
ERICSSON (S) Caterham-Renault 1:54,050 (30)
-
LOTTERER (D) Caterham-Renault 1:54,093 (24)
-
MALDONADO (VEN) Lotus-Renault idő nélkül
-
VETTEL (D) Red Bull-Renault idő nélkül
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: