Száguldó Cirkusz

Totális Mercedes-uralom: Hamiltoné a pole Monzában

Hat Mercedes-erőforrással meghajtott autó indulhat az első 3 sorból a holnapi Olasz Nagydíjon. A Mercedes-pilóták házi versenyét ezúttal Lewis Hamilton nyerte, az angol először indulhat az élről a májusi Spanyol GP óta! Rosberg mögül Bottas és Massa Williamse, a 3. sorból Magnussen és Button McLarenje vághat neki a futamnak. Fernando Alonso 7. helyről rajtolhat, megelőzve a két Red Bullt.

Hamilton összekapta magát: 3. pole-ját szerezte meg Monzában. Legutóbb, amikor az élről indult (két éve), nyerni tudott a Királyi Parkban

Lewis Hamilton összekapta magát: 3. pole-ját szerezte meg Monzában. Legutóbb, amikor az élről indult (két éve), nyerni tudott a Királyi Parkban

Úgy tűnik, pszichésen Lewis Hamilton került ki erősebben a Belga Nagydíj óta tartó „viharból“ (amit az okozott, hogy Nico Rosberg nekiment és kihasította Hamilton kocsijának hátsó kerekét a verseny 2. körében). Hamilton már a délelőtti, utolsó szabadedzésen a leggyorsabb volt – igaz, akkor Rosberg csak három kört tudott megtenni, mert egy elektronikus érzékelő elromlott a Mercedes váltójában. A délutáni kvalifikáción azonban nem volt ellenfele az angolnak: a Q1 és a Q2 után az edzés legfontosabb zárszakaszában is dominált, ezzel megszerezte idei negyedik pole pozícióját.

Izgatottan várom a holnapi versenyt“ – mondta Lewis, miközben a testbeszéde ennek éppen az ellenkezőjéről árulkodott. „Nagyon büszke vagyok a srácokra, akik az autómon dolgoznak, együtt éltük át a nehéz időket. Elég jó munkát végeztünk, visszapattantunk (vert helyzetből) és egy újabb első-második helyet szereztünk a Mercedesnek. A futamon szabadon versenyezhetünk egymás ellen, ez a döntés született a múlt héten. Remélem, élvezetes csatát vívunk majd a williamses srácokkal – ezzel a rajongók kedvére is tennénk“ – mondta Hamilton, aki először vághat neki az élről a versenynek a májusi Spanyol Nagydíj (8 futam) óta.

Rosbergnek ezúttal a 2. rajtrács jutott, de a német így is bízik a győzelemben

Rosbergnek ezúttal a 2. rajtrács jutott, de a német így is bízik a győzelemben

Rosbergnek sikerült valamennyit faragnia az idején a Q3-ban, második próbálkozásra, de Hamiltonnak még így is maradt 0,274 mp-nyi előnye, így az utolsó köre végén kiengedhetett.

Már a pénteki edzésidők alapján látszott, hogy a Williams lehet a Mercedes legkomolyabb ellenfele Monzában. Valtteri Bottas és Felipe Massa végig egymás ellen csatázott, a finn végül 0,168 másodperccel utasította maga mögé brazil csapattársát. A második rajtsorból indulva azonban még bármi lehetséges.

Alonso 5. rajthelyével megmentette a Ferrari becsületét hazai pályán. Räikkönen közel sem

Alonso 5. rajthelyével megmentette a Ferrari becsületét hazai pályán. Räikkönen közel sem villogott ennyire

A McLarennél maga Jenson Button sem tudta megmagyarázni, mitől lettek ennyire gyorsak – nyilván beváltak a csapat speciálisan erre a pályára kifejlesztett aerodinamikai újdonságai. Button végig sakkban tudta tartani fiatal csapattársát, Magnussen azonban a Q3 végén robbantott, és ha nem is sokkal (csak 6 századdal), de elorozta az 5. rajtkockát az angol elől. Mindkét pilóta helye veszélyben forog 2015-re, így Button és Magnussen mindent meg fog tenni a versenyen is, hogy meggyőzze Ron Dennist, hogy őt érdemes megtartani a Honda-kalandra.

A domináns Mercedes-erőforrások mögött egy Ferrari végzett a hetedik helyen, Fernando Alonso, aki a körülményekhez képest megint kihozta a maximumot. Nem úgy, mint Kimi Räikkönen, aki elfékezte magát a Q2-ben a Roggia-sikánban, második nekifutásra pedig már nem tudott javítani ez idején, így a 12. helyen fejezte be a monzai időmérőt.

Magnussen az utolsó percben orozta el az 5. rajtkockát Jenson Buttontól

Magnussen az utolsó percben orozta el az 5. rajtkockát Jenson Buttontól

A Red Bullnak hosszú ideig nem feküdt a monzai pálya, Sebastian Vettel csak 2011-ben tudta megtörni a győzelmi átkot. Úgy tűnik, idén minden visszatért a régi kerékvágásba: Vettel a 8., Daniel Ricciardo pedig csak a 9. rajthelyet tudta elcsípni. „Nem vagyok elégedett, ilyen kis különbségeknél az ember mindig egy picivel előrébb szeretne végezni. De összességében azt hiszem, mindent megtettünk. A versenyben elvileg gyorsabbak leszünk, mint a McLaren és a Ferrari, bár, utóbbiak tempóját nehéz felmérni a ma látottak alapján. A Mercedes és a Williams egyértelműen gyorsabb nálunk, de ott kell lennünk a nyomukban, hogy ha hibáznak, le tudjunk csapni a lehetőségre“ – értékelt Sebastian Vettel.

Sebastian Vettel 8. helye ellenére is örülhet: hosszú idő után megverte Ricciardót az időmérőn

Sebastian Vettel 8. helye ellenére is örülhet: hosszú idő után megverte Ricciardót az időmérőn

Danyiil Kvjat Toro Rossójában motort kellett cserélni szombat reggel, ezért egy 10 rajthelyes büntetés tudatában vágott neki az időmérő edzésnek. A fiatal orosz büntetése azt jelenti, hogy Räikkönen egy helyet előrelépve a 11. rajtrácsról indulhat, ahogy mindenki más is, aki mögöttük végzett.

Danyiil Kvjat hiába adott bele mindent és futotta meg a 12. időt, motorcseréje miatt a sor végéről indulhat

Danyiil Kvjat hiába adott bele mindent és futotta meg a 12. időt, motorcseréje miatt csak a sor végéről indulhat

Olasz Nagydíj, Autodromo Nazionale, Monza
Az időmérő edzés végeredménye:

1. HAMILTON (GB) Mercedes AMG F1 1:24,109

2. ROSBERG (D) Mercedes AMG F1 1:24,383

3. BOTTAS (FIN) Williams-Mercedes 1:24,697

4. MASSA (BRA) Williams-Mercedes 1:24,865

5. MAGNUSSEN (DK) McLaren-Mercedes 1:25,314

6. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes 1:25,379

7. ALONSO (SPA) Ferrari F14T 1:25,430

8. VETTEL (D) Red Bull-Renault 1:25,436

9. RICCIARDO (AUS) Red Bull-Renault 1:25,709

10. PÉREZ (MEX) Force India-Mercedes 1:25,944

11. RÄIKKÖNEN (FIN) Ferrari 1:26,110

12. VERGNE (FRA) Toro Rosso-Renault 1:26,157

13. HÜLKENBERG (D) Force India-Mercedes 1:26,279

14. SUTIL (D) Sauber-Ferrari 1:26,588

15. GUTIÉRREZ (MEX) Sauber-Ferrari 1:26,692

16. MALDONADO (VEN) Lotus-Renault 1:27,520

17. GROSJEAN (FRA) Lotus-Renault 1:27,632

18. KOBAJASI (JAP) Caterham-Renault 1:27,671

19. BIANCHI (FRA) Marussia-Ferrari 1:27,738

20. CHILTON (GB) Marussia-Ferrari 1:28,247

21. KVJAT* (RUS) Toro Rosso-Renault 1:26,070

22. ERICSSON (S) Caterham-Renault 1:28,562

* 10 rajthelyes büntetést kapott, mert felhasználta a 6. motort az idényben.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!