Száguldó Cirkusz

Ocon exkluzív: „Mindegy, mit vezetek, csak versenyezhessek!“

Esteban Ocon az FIA Formula-3 Európa-bajnokság sztárja, aki hat futammal a szezon vége előtt 77 ponttal vezeti a bajnokságot Max Verstappen előtt. Ezen a hétvégén, a Hungaroringen mutatkozhatott be a WSR 3.5 mezőnyében, és a hatodik rajtkockából indulva a pontszerző, kilencedik helyre jött be az első futamon. Exkluzív interjúnk során egy szimpatikus, mosolygós, őszinte fiatalembert ismertünk meg, aki természetes tehetség és jól tudja, mennyit ér a piacon.

Esteban Ocon a jövő héten tölti be a 18-at, de már bemutatkozhatott a WSR 3.5-ben. Hadd szokja a gyerek!

Esteban Ocon a jövő héten tölti be a 18-at, de már bemutatkozhatott a WSR 3.5-ben. Hadd szokja a gyerek!

Visszatérés ez számodra a Hungaroringre, hiszen májusban is itt voltál  az FIA Formula-3 Eb futamain, ami akkor a DTM betétversenye volt. Kedveled az ilyen technikás pályákat?

– Nagyon. Örülök, hogy újra itt lehetek, ez az egyik kedvenc pályám. Az F3-ban három versenyünk van egy hétvégén, ebből kettőt megnyertem, egyszer második lettem a Hungaroringen, még májusban. Nem rossz statisztika, ugye?

Nem bizony. Mennyire volt nehéz megszoknod a World Series by Renault 3.5-ös autót, ami sokkal nagyobb, erősebb, mint az F3-as Dallara?

– Persze, a WSR 3.5-ös autók sokkal erősebbek, mint az F3-as kocsik, de ez is csak egy versenyautó. Ennek a hétvégének, az első WSR-es bevetésemnek éppen az a célja, hogy szokjam az ilyen nagy autókat. Még meg kell tanulnom pár dolgot, de azt hiszem, nem vagyok messze az élmezőnytől. Több tapasztalattal én is közéjük tartozhatok.

Ocon eddig nyolc futamot nyert az F3 Európa-bajnokságon, köztük kettőt a Hungaroringen és kettőt hazai pályáján, Pau-ban

Eddig nyolc futamot nyert az F3 Európa-bajnokságon, köztük kettőt a Hungaroringen és kettőt hazai pályáján, Pau-ban

Az első időmérő edzésen a hatodik időt autóztad, fél másodperccel maradtál el a pole-t megszerző Rowland idejétől. Milyen érzés volt?

– Nem vagyok teljesen elégedett.

Újoncként a hatodik edzésidőt futottad, és nem vagy elégedett?

– Nem [mosolyog]. De ahányszor beülök az autóba, mindig tanulok valamit, a csapattal együtt fejődünk, és ez a lényeg.

Ocon a dobogó tetején, mellette az olasz Fuoco és az immár F1-es újonc, Verstappen (jobbra)

Ocon az F3-as dobogó tetején, mellette riválisai, az olasz Fuoco és az immár F1-es újonc, Verstappen (jobbra)

Hogy jött ez a lehetőség, a bemutatkozás a World Series by Renault csúcskategóriájában?

– A Pireneusokban voltam éppen egy edzőtáborban, amikor a menedzserem, Gwen Laglue a Lotus F1-es csapatától felhívott, hogy lenne ez a lehetőség. Egyelőre két versenyről van szó, a Hungaroringről és Paul Ricard-ról. A WSR-es szereplésem lényege, hogy hozzászokjak a nagyobb, erősebb versenyautóhoz.

Vezeted az FIA Formula-3 Európa-bajnokság pontversenyét, nagy csatát vívsz Max Verstappennel, akit most már mindenki ismer.

– Igen. Eddig elégedett vagyok a szezonnal, minden jól alakult. Életem legjobb csapatával, a Prema Powerteammel vagyok, jól érzem ott magam, magas színvonalú a bajnokság. Ahogy mondtad, vezetem a pontversenyt, még két versenyhétvége van hátra, Imolában és Hockenheimben. Mivel ezek a futamok csak októberben lesznek, igyekszem hasznosan tölteni az időt, tanulni addig is.

Ocon (28) foggal-körömmel védte a 9. helyet a WSR 3.5 első futamán Jazeman Jaafarral (17) szemben. Végül nem kapott büntetést

Ocon (28) foggal-körömmel védte a 9. helyet a WSR első futamán Jaafarral (17) szemben. Végül nem kapott büntetést

Mit szóltál a bejelentéshez, hogy Verstappen jövőre F1-es versenyző lesz a Toro Rossónál? Mérges voltál, vagy csak mosolyogtál magadban?

– Én már korábban tudtam erről, még mielőtt a sajtó értesült volna róla. Nem tudom… jó neki! Nem igazán érdekel. Nekem a saját dolgomra kell figyelnem.

Neked mik a terveid 2015-re?

– Még nem tudom, bármi lehet. Ezt a menedzserem jobban tudja. Nekem amúgy mindegy, amíg versenyezhetek, minden oké [mosolyog]. Szeretek együtt dolgozni a mérnökökkel, úgy veszem észre, tudok segíteni nekik az autóról adott véleményemmel.

A Lotus F1-es csapat támogatottja rendkívül szimpatikus és szerény. Reméljük, ilyen is marad!

A Lotus F1-es csapat támogatottja rendkívül szimpatikus és szerény. Reméljük, ilyen is marad!

Ki a példaképed a francia autóversenyzők közül, vagy a Formula-1-ből, egyáltalán?

– Nincs francia példaképem. Szeretem Alonsót és Hamiltont, mert mindketten mindig kihozzák a maximumot, akkor is, ha nem az övék a legjobb autó. Jó kapcsolatban vagyok Romain Grosjeannal is, nagyon jó srác. Remélem, a szezon hátralévő részében sikerül néhány kiemelkedő eredményt elérnie a Lotusszal.

Mikor láthatunk a Lotusban, akár tesztpilótaként egy versenyhétvégén?

– Ki tudja? Bármi előfordulhat [mosolyog].

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!