A Red Bullok és a Ferrarik meglepően komoly konkurenciát jelentettek a Mercedesnek az éjszakai fényárban pompázó szingapúri pályán, de a Q3 végén megint Nico Rosberg és Lewis Hamilton parádézott. Az edzéselsőséget végül Hamilton szerezte meg, de csak egy hajszállal: 7 ezredmásodperc, azaz 32 cm döntött az angol javára. Az első nyolc autót fél másodperc választja el a rajtrácson, ami izgalmas versenyt ígér.
A szezon legizgalmasabb időmérő edzését hozta a Szingapúri Nagydíj, amelyen Lewis Hamilton ez évi hatodik, pályafutása 37. edzéselsőségét szerezte meg. De hogy! Mindössze 7 ezredmásodperccel Nico Rosberg előtt, ami a Mercedes szerint 32 centimétert jelent ezen a pályán. Egy F1-es első szárny hosszát.
A Red Bullnak hagyományosan fekszik az 5 kilométer hosszú városi pálya a Marina-öbölben, ezért mindenki elsősorban Sebastian Vetteltől és Daniel Ricciardótól várta, hogy megráncigálják a Mercedes-pilóták bajuszát. Csakhogy a Ferrariról kiderült, hogy Alonso első szabadedzésen elért legjobb ideje nem porhintés volt (a vörös autók idén gyakran köröztek kevesebb benzinnel a pénteki edzéseken, hogy jobb képet fessenek magukról): a spanyol és Kimi Räikkönen is eddigi legjobb formáját hozta.
Räikkönen 1:46,685 perccel a legjobb időt autózta az időmérő edzés első szakaszában, a finn idén először volt a leggyorsabb bármilyen edzésen. Mögötte Alonso végzett a másik F14T-vel, ami tovább korbácsolta a tifosók érdeklődését. Anak ellenére is, hogy a Ferrarinál már ekkor felrakták a szuperlágy abroncsokat, amit a többi nagy csapat a Q2-re és a Q3-ra tartogatott.
A második szakaszban aztán visszaállt a Mercedes hegemóniája: Rosberg 1:45,825-tel végzett az élen, mögötte tetemes hátránnyal Hamilton (1:46,287) regisztrált. A Ferrari reményeit Alonso harmadik helye tartotta életben; Räikkönen a negyedik idővel jutott tovább a Q3-ba, megelőzve Felipe Massát és a két Red Bull-pilótát, Ricciardót és Vettelt, meg Valtteri Bottast a másik Williamsben.
A Q3 feléig úgy tűnt, meglepetés készülődik. Sokáig Massa trónolt a lista élén, majd a végén jött Ricciardo a szuperlágy gumikon és átvette a vezetést. A két Mercedes az utolsó percben kezdte meg az utolsó gyorskörét, és Rosberg után Hamilton is hibázott, az angol rögtön az első kanyarban. Rosberg 1:45,688-cal átvette a vezetést, de öröme rövid ideig tartott, mert érkezett Hamilton, aki hét ezredet rávert, ezzel elorozta a pole-t a némettől. Nico csak annyit mondott a rádióba: „A francba!“
Hamilton maga is alig hitte, hogy a végén ő nevethet. „Egész hétvégén egyszer sem rontottam el az első kanyart, csak most. Amikor megtörtént, azt gondoltam magamban: oké, erről ennyit! A második kanyartól kezdve általában nem lehet javítani, de én tovább nyomtam a gázt és a részidők egyre jobbak lettek. Gyakran megesik, hogy az ember ilyenkor túlhajtja az autót, de most nem ez történt, valahogy sikerült visszahoznom a kört. Hosszú idő óta ez volt a legizgalmasabb időmérő edzésünk“ – mondta Lewis.
Rosberg nem keresett kifogásokat, csak annyit mondott, hogy az időmérő előtt új fékeket szereltek fel a kocsijára, amitől megváltozott az autó balansza. Egyébként „fair play“-nek nevezte Hamilton gyorsaságát, azt mondta, az angol megérdemelte a pole-t. „De a verseny hosszú lesz, bármi megtörténhet“ – tette hozzá Nico.
Ricciardo egy újabb pályán verte meg Vettelt, ahol a német hagyományosan remekelni szokott. Sebastian mérges is volt magára. „Az utolsó körömben túl keményen nyomtam és nem sikerült összerakni a kört, emiatt nem vagyok elégedett. Úgy éreztem, bennem van a 45.6-os idő, de nem sikerült összehoznom. Az autó gyors, de úgy tűnik, körülöttünk minden más autó is gyors. Hosszú lesz a verseny, meglátjuk, hogyan bírják majd a gumik, amelyek döntőek lehetnek“ – figyelmeztetett Vettel.
Vérzett a szívünk Kimi Räikkönen miatt, akinek idén először volt reális esélye arra, hogy megmutassa képességeit egy időmérő edzés végén, és a tényleg legjobbakkal vegyüljön (ahová való). Csakhogy az F14T motorja erőt vesztett, amikor éppen az utolsó rohamra készült, ezért Kimi a mérnöke tanácsára leparkolta a Ferrarit a pálya szélén. Fernando Alonso megszerezte az ötödik rajthelyet, aminek nagyon örült.
„Ha valaki tegnap azt mondta volna, hogy a kvalifikáción is gyorsak leszünk, nem hittem volna el. És igazából ez az ötödik hely is jobb, mint általában, mert csak két tizedre vagyunk a pole pozícióhoz képest. Ezen a hétvégén az első perctől kezdve jól éreztem magam az autóban, ami valószínűleg nagyrészt a pálya jellegének köszönhető. Az ötödik rajthely a pálya jobban tapadó oldalán van, ez reményt ad arra, hogy harcban legyek a dobogóért“ – értékelt Fernando.
Miután a Pirelli lágy és szuperlágy abroncsai egyaránt 12-15 kört bírnak ki a bukkanós, durva felületű szingapúri pályán, a gumistratégia, a kerékcserék időzítése kulcsfontosságú lesz. Főleg, ha a biztonsági autó is megkeveri a lapokat, ahogy az eddigi hat Szingapúri Nagydíjon mindig megtörtént.
Szingapúri Nagydíj, Marina Bay Circuit
Az időmérő edzés eredménye:
1. HAMILTON (GB) Mercedes AMG 1:45,681
2. ROSBERG (D) Mercedes AMG 1:45,688 /+0,007“
3. RICCIARDO (AUS) Red Bull-Renault 1:45,854
4. VETTEL (D) Red Bull-Renault 1:45,902
5. ALONSO (SPA) Ferrari F14T 1:45,907
6. MASSA (BRA) Williams-Mercedes 1:46,000
7. RÄIKKÖNEN (FIN) Ferrari F14T 1:46,170
8. BOTTAS (FIN) Williams-Mercedes 1:46,187
9. MAGNUSSEN (DK) McLaren-Mercedes 1:46,250
10. KVJAT (RUS) Toro Rosso-Renault 1:47,362
11. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes 1:46,943
12. VERGNE (FRA) Toro Rosso-Renault 1:46,989
13. HÜLKENBERG (D) Force India-Mercedes 1:47,308
14. GUTIÉRREZ (MEX) Sauber-Ferrari 1:47,333
15. PÉREZ (MEX) Force India-Mercedes 1:47,575
16. GROSJEAN (FRA) Lotus-Renault 1:47,812
17. SUTIL (D) Sauber-Ferrari 1:48,324
18. MALDONADO (VEN) Lotus-Renault 1:49,063
19. BIANCHI (FRA) Marussia-Ferrari 1:49,440
20. KOBAJASI (JAP) Caterham-Renault 1:50,405
21. CHILTON (GB) Marussia-Ferrari 1:50,473
22. ERICSSON (S) Caterham-Renault 1:52,287