Száguldó Cirkusz

Japán GP: Rosberg lenyomta Hamiltont az időmérőn, ami senkit sem érdekelt

Nehéz visszaemlékezni még egy annyira érdektelen időmérő edzésre, mint az idei Japán Nagydíjé volt. Sebastian Vettel nem sokkal korábban bejelentette, hogy távozik a Red Bulltól, ami elindította a spekulációs dominót: csak a Ferrarihoz mehet, Fernando Alonso helyére. Nico Rosberg megszerezte idei nyolcadik pole pozícióját, 0,2 mp-et verve bajnoki riválisára Lewis Hamiltonra.

Nico Rosberg magára talált: idei 8. pole pozícióját szerezte meg Szuzukában

Rosberg újra lendületben: a német idei 8. pole pozícióját szerezte meg Szuzukában

SzC Rosberg Mercedes F1 W05_r1000
Eddig a Mercedes nyomasztó dominanciájának jegyében telik a Japán Nagydíj hétvégéje. A pénteki első edzésen Nico Rosberg, a másodikon Lewis Hamilton, a szombati harmadik tréningen újra Rosberg diktálta a tempót, miközben Hamilton hibázott, összetörte a Mercedes W05-öst. Szerelői csak a kvalifikáció előtt néhány perccel készültek el a javításokkal, így az angol lépéshátrányból indult.

A Q1-et ennek ellenére Lewis zárta a legjobb idővel, 1:33,611-es körére Rosberg 1:33,671-gyel válaszolt, de a német csak hat századdal volt lassabb. A Q2-ben Rosberg megint fordítani tudott: 1:32,950 perces körére Hamilton 1:32,982-t tudott villantani, az angol 3 századdal maradt el ellenfele mögött. A Mercedes W05 Hybrid fölényét jellemzi, hogy Nicónak és Lewisnak a végén már nem kellett kijönnie még egy gyorskörre. Első nekifutásra olyan magasra tették a lécet az üldöző Williamsek, a feljavult McLarenek, Ferrarik és Red Bullok előtt, hogy nyugodtan készülődhettek a Q3-ra.

Hamilton egyszerűen nem érezte a Mercedes W05-öt, be kellett érnie a második rajthellyel

Hamilton egyszerűen nem érezte a Mercedes W05-öt, be kell érnie a második rajthellyel

Az időmérő utolsó szakaszában aztán Rosbergnek jött ki jobban a lépés: a német tiszta kört futott (1:32,506), míg Hamilton két kanyarban is elkövetett egy apró hibát, így be kellett érnie a második hellyel, 0,197 másodperccel elmaradva Nico mögött. „Nico nagyon gyors volt ma, én viszont nem. Egyszerűen nem éreztem annyira az autót, nem tudom, miért. Várom a holnapi esőt, akkor lehet esélyem ellene” – bizakodott csendesen Hamilton.

Rosberg idei nyolcadik, pályafutása 12. edzéselsőségét szerezte meg, és az elsőt a versenypályák királynőjének tartott Szuzukában. „Álom volt vezetni a kocsit, nagyon király! Az előrejelzések szerint holnap nagy eső várható. Legutóbb Spában esett, akkor nagyon gyors volt az autó, úgyhogy nagyon optimista vagyok. Ha vasárnap is eső lesz, még erősebbek lehetünk” – mondta Nico, aki 12. pólusával utolérte Gerhard Bergert és David Coulthardot az F1-es örökranglistán.

Bottas egész hétvégén a Mercedesek nyomában volt. A két Williams indulhat a 2. rajtsorból

Bottas eddig minden edzésen a Mercedesek nyomában volt. A két Williams indulhat a 2. rajtsorból

Eddig szinte minden edzésen Valtteri Bottas tudta a legjobban megközelíteni a Mercedeseket, és a finn a kvalifikáción sem okozott csalódást. Sőt: pénteki 1,2 szekundumos lemaradását szombaton a felére faragta le, ami bizakodóvá tette a versenyre. „Jó látni, hogy közelebb kerültünk a Mercedeshez tegnaphoz képest. A versenyen is nagyon gyorsak lesznek, de csapatként örülhetünk a harmadik és negyedik helynek. Lehet, hogy a vizes pályán nem leszünk ennyire jók, de elég nagy előnnyel rendelkezünk a mögöttünk végzett autókhoz képest. Bízom benne, hogy nem lesz sok eső és versenyben leszek a dobogóért” – értékelt a finn.

Visszatért a legendás bajusz. Nigel Mansell és egy ifjú japán rajongója

Visszatért a legendás bajusz! Nigel Mansell és egy ifjú japán rajongója

Alonso megszerezte az 5. rajthelyet - de ez őszintén szólva senkit nem érdekelt...

Alonso megszerezte az 5. rajthelyet – de ez őszintén szólva senkit nem érdekelt…

Felipe Massa mögött Fernando Alonso hozta be a Ferrarit az ötödik rajthelyre, a spanyol elégedett volt a teljesítményével. Daniel Ricciardo ismét megverte csapattársát (Szuzukában, Vettel egyik kedvenc pályáján, ahol mindig remekelni szokott), az ausztrál szerint a hatodik rajthely nagyjából reálisnak fogadható el ezen a hétvégén a Red Bulltól. Vettel kilencedik idejére nincs „tudományos” magyarázat, valószínű, hogy a német gondolatai már új csapata, a Ferrari körül forognak.

A Honda hazai pályáján különösen kritikus szemmel figyelték a japánok a McLaren-pilóták szereplését. Jenson Button pénteken még simán verte a csapattársát, az időmérőn azonban Kevin Magnussen visszavágott: 7 századdal jobb kört futott, mint az angol világbajnok, így a dán a hetedik, Jenson a nyolcadik rajtrácsról vághat neki az 53 körös futamnak.

Buttonnak nem sikerült megtörnie Magnussen ellenállását, az angol a 8. rajtrácsról indulhat vasárnap

Buttonnak nem sikerült megtörnie Magnussen ellenállását, az angol a 8. rajtrácsról indulhat vasárnap

Pastor Maldonado (Lotus) és Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) autójába beszerelték az idei hatodik motort, ezért mindketten 10 rajthelyes büntetéssel indulhatnak vasárnap. Vergne-nek volt „miből levonni“ a tíz rajthelyet, Maldonado viszont csak ötöt tudott „engedni” a 17. edzésideje után, ezért a venezuelai a maradék öt rajthelyet átviszi magával a következő futamra, Szocsiba.

Vergne a hatodik motor felhasználása miatt a 11. helyett csak a 20. helyről indul

Vergne (Toro Rosso) a hatodik motor felhasználása miatt a 11. helyett csak a 20. helyről indul

Japán Nagydíj, Szuzuka
A rajtsorrend:

1. ROSBERG (D) Mercedes AMG F1       1:32,506 (225,987 km/h átlag)
2. HAMILTON (GB) Mercedes AMG F1      1:32,703 +0,197“
3. BOTTAS (FIN) Williams-Mercedes       1:33,128
4. MASSA (BRA) Williams-Mercedes       1:33,527
5. ALONSO (SPA) Ferrari F14T               1:33,740
6. RICCIARDO (AUS) Red Bull-Renault     1:34,075
7. MAGNUSSEN (DK) McLaren-Mercedes  1:34,242
8. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes        1:34,317
9. VETTEL (D) Red Bull-Renault              1:34,432
10. RÄIKKÖNEN (FIN) Ferrari F14T         1:34,548
11. PÉREZ (MEX) Force India-Mercedes  1:35,089
12. KVJAT (RUS) Toro Rosso-Renault     1:35,092
13. HÜLKENBERG (D) Force India-Mercedes 1:35,099
14. SUTIL (D) Sauber-Ferrari                 1:35,364
15. GUTIÉRREZ (MEX) Sauber-Ferrari     1:35,681
16. GROSJEAN (FRA) Lotus-Renault        1:35,984
17. ERICSSON (S) Caterham-Renault     1:36,813
18. BIANCHI (FRA) Marussia-Ferrari       1:36,943
19. KOBAJASI (JAP) Caterham-Renault   1:37,017
20. VERGNE* (FRA) Toro Rosso-Renault 1:34,984
21. CHILTON (GB) Marussia-Ferrari        1:37,481
22. MALDONADO* (VEN) Lotus-Renault  1:35,917
* 10 rajthelyes büntetés motorcsere miatt

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!