Nehéz visszaemlékezni még egy annyira érdektelen időmérő edzésre, mint az idei Japán Nagydíjé volt. Sebastian Vettel nem sokkal korábban bejelentette, hogy távozik a Red Bulltól, ami elindította a spekulációs dominót: csak a Ferrarihoz mehet, Fernando Alonso helyére. Nico Rosberg megszerezte idei nyolcadik pole pozícióját, 0,2 mp-et verve bajnoki riválisára Lewis Hamiltonra.
Eddig a Mercedes nyomasztó dominanciájának jegyében telik a Japán Nagydíj hétvégéje. A pénteki első edzésen Nico Rosberg, a másodikon Lewis Hamilton, a szombati harmadik tréningen újra Rosberg diktálta a tempót, miközben Hamilton hibázott, összetörte a Mercedes W05-öst. Szerelői csak a kvalifikáció előtt néhány perccel készültek el a javításokkal, így az angol lépéshátrányból indult.
A Q1-et ennek ellenére Lewis zárta a legjobb idővel, 1:33,611-es körére Rosberg 1:33,671-gyel válaszolt, de a német csak hat századdal volt lassabb. A Q2-ben Rosberg megint fordítani tudott: 1:32,950 perces körére Hamilton 1:32,982-t tudott villantani, az angol 3 századdal maradt el ellenfele mögött. A Mercedes W05 Hybrid fölényét jellemzi, hogy Nicónak és Lewisnak a végén már nem kellett kijönnie még egy gyorskörre. Első nekifutásra olyan magasra tették a lécet az üldöző Williamsek, a feljavult McLarenek, Ferrarik és Red Bullok előtt, hogy nyugodtan készülődhettek a Q3-ra.
Az időmérő utolsó szakaszában aztán Rosbergnek jött ki jobban a lépés: a német tiszta kört futott (1:32,506), míg Hamilton két kanyarban is elkövetett egy apró hibát, így be kellett érnie a második hellyel, 0,197 másodperccel elmaradva Nico mögött. „Nico nagyon gyors volt ma, én viszont nem. Egyszerűen nem éreztem annyira az autót, nem tudom, miért. Várom a holnapi esőt, akkor lehet esélyem ellene” – bizakodott csendesen Hamilton.
Rosberg idei nyolcadik, pályafutása 12. edzéselsőségét szerezte meg, és az elsőt a versenypályák királynőjének tartott Szuzukában. „Álom volt vezetni a kocsit, nagyon király! Az előrejelzések szerint holnap nagy eső várható. Legutóbb Spában esett, akkor nagyon gyors volt az autó, úgyhogy nagyon optimista vagyok. Ha vasárnap is eső lesz, még erősebbek lehetünk” – mondta Nico, aki 12. pólusával utolérte Gerhard Bergert és David Coulthardot az F1-es örökranglistán.
Eddig szinte minden edzésen Valtteri Bottas tudta a legjobban megközelíteni a Mercedeseket, és a finn a kvalifikáción sem okozott csalódást. Sőt: pénteki 1,2 szekundumos lemaradását szombaton a felére faragta le, ami bizakodóvá tette a versenyre. „Jó látni, hogy közelebb kerültünk a Mercedeshez tegnaphoz képest. A versenyen is nagyon gyorsak lesznek, de csapatként örülhetünk a harmadik és negyedik helynek. Lehet, hogy a vizes pályán nem leszünk ennyire jók, de elég nagy előnnyel rendelkezünk a mögöttünk végzett autókhoz képest. Bízom benne, hogy nem lesz sok eső és versenyben leszek a dobogóért” – értékelt a finn.
Visszatért a legendás bajusz! Nigel Mansell és egy ifjú japán rajongója
Felipe Massa mögött Fernando Alonso hozta be a Ferrarit az ötödik rajthelyre, a spanyol elégedett volt a teljesítményével. Daniel Ricciardo ismét megverte csapattársát (Szuzukában, Vettel egyik kedvenc pályáján, ahol mindig remekelni szokott), az ausztrál szerint a hatodik rajthely nagyjából reálisnak fogadható el ezen a hétvégén a Red Bulltól. Vettel kilencedik idejére nincs „tudományos” magyarázat, valószínű, hogy a német gondolatai már új csapata, a Ferrari körül forognak.
A Honda hazai pályáján különösen kritikus szemmel figyelték a japánok a McLaren-pilóták szereplését. Jenson Button pénteken még simán verte a csapattársát, az időmérőn azonban Kevin Magnussen visszavágott: 7 századdal jobb kört futott, mint az angol világbajnok, így a dán a hetedik, Jenson a nyolcadik rajtrácsról vághat neki az 53 körös futamnak.
Buttonnak nem sikerült megtörnie Magnussen ellenállását, az angol a 8. rajtrácsról indulhat vasárnap
Pastor Maldonado (Lotus) és Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) autójába beszerelték az idei hatodik motort, ezért mindketten 10 rajthelyes büntetéssel indulhatnak vasárnap. Vergne-nek volt „miből levonni“ a tíz rajthelyet, Maldonado viszont csak ötöt tudott „engedni” a 17. edzésideje után, ezért a venezuelai a maradék öt rajthelyet átviszi magával a következő futamra, Szocsiba.
Japán Nagydíj, Szuzuka
A rajtsorrend:
1. ROSBERG (D) Mercedes AMG F1 1:32,506 (225,987 km/h átlag)
2. HAMILTON (GB) Mercedes AMG F1 1:32,703 +0,197“
3. BOTTAS (FIN) Williams-Mercedes 1:33,128
4. MASSA (BRA) Williams-Mercedes 1:33,527
5. ALONSO (SPA) Ferrari F14T 1:33,740
6. RICCIARDO (AUS) Red Bull-Renault 1:34,075
7. MAGNUSSEN (DK) McLaren-Mercedes 1:34,242
8. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes 1:34,317
9. VETTEL (D) Red Bull-Renault 1:34,432
10. RÄIKKÖNEN (FIN) Ferrari F14T 1:34,548
11. PÉREZ (MEX) Force India-Mercedes 1:35,089
12. KVJAT (RUS) Toro Rosso-Renault 1:35,092
13. HÜLKENBERG (D) Force India-Mercedes 1:35,099
14. SUTIL (D) Sauber-Ferrari 1:35,364
15. GUTIÉRREZ (MEX) Sauber-Ferrari 1:35,681
16. GROSJEAN (FRA) Lotus-Renault 1:35,984
17. ERICSSON (S) Caterham-Renault 1:36,813
18. BIANCHI (FRA) Marussia-Ferrari 1:36,943
19. KOBAJASI (JAP) Caterham-Renault 1:37,017
20. VERGNE* (FRA) Toro Rosso-Renault 1:34,984
21. CHILTON (GB) Marussia-Ferrari 1:37,481
22. MALDONADO* (VEN) Lotus-Renault 1:35,917
* 10 rajthelyes büntetés motorcsere miatt
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: