Lewis Hamilton és Nico Rosberg is kicsúszott a pályáról az időmérő edzés utolsó perceiben, mégis behúzta az első rajtsort a Mercedes Spielbergben. Niki Lauda szerint Rosberg megverte volna a világbajnokot az utolsó körében, hibája után azonban Hamilton ünnepelhette 45. pole pozícióját. Sebastian Vettel hozta a 3. helyet a Ferrarival, Kimi Räikkönen viszont mérges volt a csapatára, amely eltaktikázta az időmérőjét, így a finn már a Q1-ben kiesett.

Lewis Hamilton megállíthatatlan: hiába fékezte el magát az 1-es kanyarban, így is megszerezte 45. pole pozícióját
Az időmérő edzés utolsó másodperceiben jártunk, amikor Lewis Hamilton – aki 2 tizeddel vezetett csapattársa, Rosberg előtt – blokkolóra fékezte a hátsó kerekeket az 1-es kanyar előtt és kiszaladt a pályáról. „Nem tudom pontosan, mi történt, de valami hasonló, ami tavaly esett meg velem a második kanyarnál. Túl gyakran járok pórul ezzel az autóval fékezéskor – talán azért, mert túl nagy a lábfejem“ – viccelődött Lewis.
Mindeközben Rosberg abszolút legjobb részidőt futott a középső szektorban, ám amikor versenymérnöke, Tony Ross a fülére szólt, hogy éppen 2 tizeddel áll jobban, mint a csapattársa, kihagyott a figyelme és hibázott az utolsó kanyarban. Nico elfékezte magát, egyenesen az aszfaltozott kifutóra rohant, ahol megállt. Ezzel eldőlt, hogy idén hatodszor is Hamiltoné a pole, pályafutása során immár 45. alkalommal.
Hamilton most pontosan annyi edzéselsőséggel rendelkezik, mint Sebastian Vettel, aki Spielbergben is hozta a kötelezőt, megszerezte a harmadik rajthelyet. Az F1-es örökranglistán így már csak Michael Schumacher (68) és Ayrton Senna (65) jár napjaink két leggyorsabb „nyula“ előtt. (A nyúl hasonlat már csak azért is helytálló, mert a szombat délelőtti szabadedzésen egy nyuszi szaladt át a 3-as kanyar rázókövein. A pályára végül nem tévedt be, így nem járt pórul, mint az a szerencsétlen őz, amelyet Stefan Johansson ütött el még a régi zeltwegi pályán, 1987-ben…)

Ezúttal is Felipe Massa volt a jobbik Williams-pilóta, a brazil a 4. rajtkockából várhatja a startjelet Spielbergben
„Nico megszerezhette volna a pole pozíciót, ha nem hibázik az utolsó kanyarban“ – jelentette ki Niki Lauda. „Két tizeddel állt jobban, mint Lewis, így ha befejezi a kört, megvan neki a pole. De így is büszke vagyok, hogy miénk az első rajtsor: a Ferrari mindkét gumikeveréken gyorsabb volt másfél tizeddel, mint mi“ – ismerte el az osztrákok háromszoros világbajnoka.
Tekintve, hogy a Ferrari esőben és szárazon, mint a lágy, mind a szuperlágy abroncsokon ugyanolyan gyors (sőt helyenként gyorsabb) volt, mint a Mercedes, Kimi Räikkönen 18. edzésideje felért egy arculcsapással. A csapat háromkörös etapot tervezett a Q1 végére, az eső után felszáradó pályán ugyanis nyilvánvalónak tűnt, hogy minél tovább kint tud maradni egy pilóta, annál jobb időre lesz képes. Ehhez képest már a második kör után visszarendelték a garázsba Kimit, aki nem leplezte csalódottságát. „Hányadik vagyok?“ – kérdezte versenymérnökét. – Tizennyolcadik – felelte David Lloyd. „Az meg hogy a f***ba lehet?!“ – válaszolta Räikkönen. A McLaren-Honda és a Red Bull-Renault pilótáit sújtó büntetések miatt a Jégember végül a 14. helyről vághat neki a futamnak vasárnap, ám az SF15-T egész hétvégi tempóját tekintve ennél sokkal jobb eredményre számított mindenki.
A tavalyi edzéselső, Felipe Massa negyediknek hozta be a Williams-Mercedest, a másik grove-i autót azonban Nico Hülkenberg meg tudta előzni a Force Indiával. A múlt hétvégén, Le Mans-ban élete legnagyobb győzelmét ünneplő német el volt ragadtatva az 5. rajthelyről, főleg azután, hogy Sergio Pérez már a Q1-ben elvérzett. „Arra számítottam, hogy a legjobb tízbe beférhetünk, de az első ötbe kerülés nagy meglepetés. Megvertük az egyik Williamst, ami szerintem kisebb csodának számít. Holnap, a versenyen nyilván óriási nyomást fognak gyakorolni rám, a Williams még túl gyors a mi autónkhoz képest, akárcsak a Toro Rossók és a Lotusok. De mindent megteszek, hogy tisztességesen szerepeljek“ – fejtette ki Hülkenberg.
Az újonc Max Verstappen remek 7. rajthelyét leszámítva nem sok babér termett a Red Bullnak a saját pályáján. A másik Toro Rosso, Carlos Sainz Juniorral már a Q2-ben kiesett, a spanyol nem tudta hozni a délelőtti esős szabadedzésen mutatott remek tempóját. Daniel Ricciardo a 14., Danyiil Kvjat pedig a nyolcadik időt futotta a kvalifikáción, ám motorcsere miatt mindketten 10 rajthelyes büntetést kaptak, így kénytelenek lesznek a mezőny végéről indulni. Räikkönenhez hasonlóan ők is abban reménykednek, hogy vasárnap esni fog az eső.
Nem mehetünk el szó nélkül a McLaren-Honda szenvedése mellett. A wokingi gárda erősen fogadkozott, hogy Ausztriában majd megmutatják, mit tudnak. Fernando Alonso megkapta az új aerodinamikai csomagot, amelynek leglátványosabb része a Williams FW37-ére erősen hasonlító, rövid orr volt. A Honda turbómotor, illetve a hozzá kapcsolódó hibridrendszer legváltozatosabb hibái miatt azonban már a kvalifikáció előtt tudni lehetett, hogy Alonso 20, Jenson Button pedig 25 rajthelyes büntetést fog kapni tiltott alkatrészcserék miatt. Az angol minden igyekezete ellenére nem tudott továbbjutni a Q1-ből (Räikkönen Ferrariját azért megelőzte), Alonso pedig ugyan átverekedte magát a Q2-be, ott már nem tudott beleszólni a jobb autók dolgába, a 15. helyen végzett.
Mindezt akkor, amikor a Honda Motor Company elnöke, a június végén kinevezett Hacsigo Takahiro Tokióból repült egyenesen Grazba (majd onnan autóval Spielbergbe), hogy személyesen üdvözölje új F1-es partnerét, Ron Dennist. Mi is nagyon kíváncsiak vagyunk, milyen hangulatban zajlott az első beszélgetés a színfalak mögött…
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: