Lewis Hamilton és a Hungaroring olyan, mint Michael Schumacher és Spa: elválaszthatatlanok. Ha az angol kidönget a boxutcából, 95%-ra vehető, hogy végül ő lesz a leggyorsabb. Így történt a Magyar Nagydíj pénteki edzésnapján is, amikor a vb-címvédő mindkét szabadedzésen a legjobb időt érte el. Kellemes meglepetést okozott a Red Bull, hiszen Kvjat és Ricciardo beékelődött a két Mercedes közé, míg a ferrarisok párviadalában Räikkönen vezet Vettel előtt. Végre problémamentes napot fogott ki a McLaren-Honda, Alonso befért a legjobb tízbe – igaz, ehhez az is kellett, hogy a Force India technikai hiba miatt ne induljon a második tréningen.
„Nagyon élveztem ezt a napot, de elképesztő hőség volt. Nagyobb a forróság odakint, mintha az ember a szaunában ülne!” – jelentette ki Lewis Hamilton, aki ennek ellenére simán hozta mindkét edzést pénteken, a Hungaroringen. A Mercedes világbajnoka (egyébként a Magyar Nagydíj négyszeres győztese) délelőtt 1:25,141-es kört futott, egy tizeddel előzve meg csapattársát, Nico Rosberget. Délután aztán – az időmérő szimulációja során, a lágy gumikon – 1:23,949-re javította a legjobb időt, 0.351 másodpercet verve Danyiil Kvjatra, aki meglepetésre a második helyre hozta be a Red Bullt. „Nem tudom elmondani, mennyire meleg van a pilótafülkében. Szerintem a délutáni másfél órás tréning alatt fogytam egy kilót” – tette hozzá Lewis.
Jól bírta a szaunát a másik Red Bull-pilóta, Daniel Ricciardo is, aki a harmadik idővel zárta a napot. Annak ellenére, hogy 20 perccel az edzésidő letelte előtt elfüstölt mögötte a Renault-erőforrás a 9-es és a 11-es kanyar között. „Elég meleg van így is, srácok, nem kell megfőznötök!” – szúrt oda a francia motorpartnernek az ausztrál, aki tavaly megnyerte a Magyar Nagydíjat. Nico Rosberg futotta a negyedik időt, megelőzve Kimi Räikkönent és a Toro Rosso gyorsaságát újfent alátámasztó Carlos Sainzot. „Azt hiszem, ma mindenki szenvedett a nagy hőségtől, nekünk is nehéz volt kordában tartani a hátsó gumik hőmérsékletét. A nap végére azonban sikerült egy decens alapbeállítást találni, amin tovább finomíthatunk a hétvége során. Nagyon szeretek ezen a pályán vezetni, szeretem, hogy ilyen kanyargós, hogy a gázadás-fékezés folyton váltogatja egymást. Egy F1-es autóban ülve a pálya nyilván meglehetősen szűknek, kicsinek tűnik, de ettől jelent még nagyobb kihívást, amit kifejezetten szeretek” – dicsérte a 30. jubileumát ünneplő mogyoródi aszfaltcsíkot a spanyol.
(Mementó a Toro Rosso motorhome-ból: miközben péntek késő délután Max Verstappen papája, Jos kedélyesen elcsevegett az érdeklődő újságírókkal, az idősebb Carlos Sainz a Red Bull megmondóemberét, Dr. Helmut Markót „puhította” jó félórán át egy csendes sarokban. Aligha kérdéses, hogy a kis Carlos kedvezőbb pozícióba juttatása volt ezzel a kétszeres ralivilágbajnok célja.)
Carlos Sainz Jr. már a Renault WSR-ben is kedvelte a mogyoródi pályát – pénteken 3 tizeddel volt gyorsabb, mint Toro Rossó-s csapattársa, Verstappen
Idén először technikai problémáktól mentes napot fogott ki a McLaren-Honda, Fernando Alonso be is hozta nyolcadiknak a fekete-fehér masinát. A japán motorgyártó megkapta az FIA engedélyét a hatodik erőforrás büntetés nélküli felhasználására, Arai Jaszuhisza emberei pedig szentül megígérték, hogy csutkára tekerik az erőforrást a Hungaroringen. „A hosszú távú tempónk rendben van, de a holnapi időmérő edzés nagyon fontos lesz, mert ezen a pályán nehéz előzni. Ha sikerül befejeznünk a versenyt, remélem, pontszerzőként végzünk” – mondta Alonso.
Jenson Button csütörtökön még eléggé maga alatt volt, ám az MP4-30 pénteki stabilitása alapján már jóval bizakodóbban nyilatkozott. „Jól éreztem magam a kocsiban, konkrétan öröm volt vezetni – ilyet utoljára Monacóban éreztem (ahol 4 pontot szerzett az angol – a szerk.). A teletankos etapjaink elég jól sikerültek, a beállítások alapvetően rendben vannak. Tudjuk, hogy tovább tudunk még gyorsulni, egy-két beállítási trükkel még jobb helyzetbe kerülhetünk szombaton” – tette hozzá Jenson. Azt azért minkét McLaren-pilóta elismerte, hogy ha a Force India két autója is ott lett volna a délutáni tréningen, valószínűleg hátrébb végeztek volna a rangsorban.
Csakhogy Sergio Pérez délelőtti balesete után a Force India mérnökei nem engedték pályára a nemrég átépített VJM08B-ket, ameddig ki nem derítik, pontosan mi okozta a mexikói látványos bukfencét. A 11-es kanyarból kijövet Pérez ráhajtott a bal oldali rázókőre (ahogy ott szokás), a bal oldali kerekek lementek a műfűre. Checo vissza akarta rántani a kocsit az aszfaltra, ám ekkor a hátsó felfüggesztés egyik tartókarja eltörött, és az autó a pálya túloldalán az acélkorlátnak ütközött. Letört a VJM08B jobb első kereke, amely a kocsi alá bicsaklott, és az aszfalton megtapadva úgy dobta át az egész autót, mint egy cselgáncsozó. Péreznek szerencsére nem esett baja (az első edzést piros zászlóval meg kellett állítani), ám Bob Fernley emberei a technikai hiba kijavításáig jobbnak látták, ha Hülkenberget sem engedik ki a pályára.
Visszafogottan kezdte a Magyar Nagydíjat a Williams, ebben azonban semmi meglepő nincs. Bottas és Massa általában a versenybeállításokkal játszik pénteken, amit az új fejlesztésű első szárny is indokolt, amit a csapat a Hungaroringre hozott magával. A finn – aki saját bevallása szerint „kifejezetten élvezi a szaunázást” – mindössze négy századdal előzte meg remek formában lévő brazil csapattársát.
Nem ment minden simán a Lotusnál sem. A fekete-arany autók csak a 13. (Maldonado) és 15. (Grosjean) pozíciót tudták megszerezni, noha az edzés bizonyos szakaszaiban versenyképesnek tűnt az E23. Grosjean nm tudta kihozni a maximumot a Pirelli közepes abroncsaiból a magas, 54 C-fokos pályahőmérséklet miatt, de Maldonado szerint is van még lehetőség a javulásra. „A Hungaroring az első napon mindig meglehetősen poros, nehéz eltalálni az ideális beállítást, de azt gondolom, sokkal több van még a kocsiban. A délutáni edzés bizonyos szakaszaiban rendben volt a tempó, de ilyenkor nehéz megmondani, hogy a többiek éppen milyen programot hajtanak végre.”
Folytatás szombat délelőtt 11-kor, a harmadik szabadedzéssel, amelyet a kvalifikáció követ 14:00 órától.
30. Pirelli Magyar Nagydíj, Hungaroring, Mogyoród
A pénteki szabadedzés végeredménye:
1. HAMILTON (GB) Mercedes AMG 1:23.949
2. KVJAT (RUS) Red Bull-Renault 1:24.300
3. RICCIARDO (AUS) Red Bull-Renault 1:24.451
4. ROSBERG (D) Mercedes AMG 1:24.668
5. RAIKKÖNEN (FIN) Ferrari 1:25.134
6. SAINZ (SPA) Toro Rosso-Renault 1:25.599
7. VETTEL (D) Ferrari SF15-T 1:25.660
8. ALONSO (SPA) McLaren-Honda 1:25.752
9. BOTTAS (FIN) Williams-Mercedes 1:25.881
10. MASSA (BRA) Williams-Mercedes 1:25.920
11. VERSTAPPEN (NL) Toro Rosso-Renault 1:25.935
12. BUTTON (GB) McLaren-Honda 1:25.994
13. MALDONADO (VEN) Lotus-Mercedes 1:26.090
14. NASR (BRA) Sauber-Ferrari 1:26.379
15. GROSJEAN (FRA) Lotus-Mercedes 1:26.442
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: