Lewis Hamilton addig-addig finomította mérnökeivel a Mercedes W06 Hybridet, amíg zavarba ejtő fölénnyel szerezte meg ötödik pole pozícióját a Hungaroringen. Nico Rosberg elfékezte magát az utolsó gyorskörében, de 6 tizedes hátrányában a Mercedes autóbeállítás terén elkövetett hibái is benne vannak. Sebastian Vettel csak hajszállal előzte meg a Ricciardót a megtáltosodott Red Bullban, Räikkönen pedig az utolsó szabadedzésen észlelt vízszivárgás miatt nem tudott előrébb lépni az 5. helynél. Alonso kocsitolása több volt, mint ciki. A McLaren-Honda égésére lassan már nincsenek szavak.
Ha megnyerné a vasárnapi 30. Magyar Nagydíjat, Lewis Hamilton szemében a Hungaroring megelőzné Monte-Carlót a kedvenc versenyei listáján. Erre utalt az időmérő edzés után a világbajnok, aki saját elmondása szerint „babalépésekkel” finomított a mérnökeivel együtt az autó beállításán, és szokatlanul nagy, közel 6 tizedes fölénnyel előzte meg csapattársát, Nico Rosberget.
„Nagyon szeretek a Hungaroringen vezetni. Szerintem a sikereim titka a gumik és az aszfalt kombinációjában rejlik. Az aszfalt eléggé egyenetlen, változatosak a kanyarok, némelyek enyhén kifelé, mások befelé dőlnek, és az egész pálya egybefolyik. Nagyon élvezem! Monacót is szeretem, de ez a hely, a csodálatos építészettel (Budapesten) együtt talán már a városi pálya elé lépett a kedvenceim között” – fejtette ki Hamilton.
Nico Rosberg problémái a délelőtti, utolsó szabadedzésen kezdődtek, amikor a német az utolsó percekben egy próbarajtot akart csinálni a boxutca végén, ám a W06 elektronikája megzavarodott, és a kocsi megállt. A kocsi beállításával sem volt minden rendben, ami oda vezetett, hogy a németnek vissza kellett térnie a pénteki alapbeállításokhoz. Nico ráadásul hibázott az utolsó Q3-as gyorskörében, elfékezte magát a 13-as kanyarban, így idei legnagyobb hátrányával (0,575 másodperccel) szerezte meg a második rajtkockát Hamilton mögött. „Teljesen másképp viselkedett a kocsi az időmérőn, mint azelőtt, folyton alulkormányzott volt, és ezt nagyon nehéz helyre hozni. Az a probléma, hogy mire a kvalifikációhoz érünk, már nem szabad a beállításokhoz nyúlni, ami befolyásolta a lehetőségeimet” – mondta Nico.
Pénteken már látszott, hogy a Red Bull ismét elemében van a Hungaroringen, a Ferrari és a Williams új ellenfelet kapott a „maradék” rajthelyekért folyó csatában. Sebastian Vettel elmesélte, hogy a Ferrari mérnökei nem sokat aludtak péntekről szombatra virradóra, átalakították az autót, ami elég volt ahhoz, hogy a négyszeres világbajnok – akinek még nem sikerült nyerni Mogyoródon – egy hajszállal, 35 ezreddel megelőzze Ricciardót. Kimi Räikkönen ígéretes tempót ment a harmadik szabadedzésen, de szerelői vízfolyást észleltek a Ferrarin, a finn emiatt nem tudott kijönni a FP3 végén a lágy (gyorsabb) gumikor a pályára, amit Kimi megszenvedett az időmérőn. „Az volt a gond, hogy mivel a szabadedzésen nem tudtam kipróbálni a lágy abroncsokat, nem tudtam, mire számítsak a kvalifikáción. Nem volt annyira rossz az autó, de több apró dolog miatt időt veszítettem a köreim során. A 3. (vettel) és 5. rajthely azért nem olyan rossz, ráadásul a pálya tiszta oldaláról fogok rajtolni” – értékelte futását Räikkönen. Érdemes megjegyezni, hogy Vettel keményen sakkban tartja a finnt: a Ferrarin belüli edzéspárbaj 8:2-re áll a német javára.
A Monacóban szerzett negatív élmények után, amikor nem tudták üzemi hőmérsékletre melegíteni a gumikat, a Williams tartott a Hungaroringtől. Claire Williams csapata új első szárnnyal érkezett Mogyoródra, amit óvatos kezdés után az időmérőre sikerült összehangolni az autó többi részével. Végül csak Valtteri Bottas használta az új légterelőt a kvalin, a finn meg is szerezte ezzel a hatodik rajtkockát. „Nem rossz, de a kanyarokban még mindig nem ad elég leszorítóerőt” – értékelt Valtteri. Massa maradt a régi első szárnynál és aerodinamikai csomagnál, a brazil a nyolcadik időt tudta megfutni. Rob Smedley, a csapat technikai vezetője szerint „az új első szárny két-három tizedmásodpercet jelent a Hungaroringen körönként, de csak a verseny után fogjuk tudni megmondani, hogy bevált-e.”
A négy nagycsapat párosai mellett az egyik Toro Rosso (Max Verstappen) és az egyik Lotus (Romain Grosjean) tudott bekerülni a Q3-ba. Verstappen elmondta, hogy a magas, 55 C-fokos aszfalthőmérséklet komoly feladat elé állította az STR mérnökeit, mert a hátsó gumik gyorsan koptak, de kihozta a maximumot a kocsiból, így elégedett. A holland ezzel 6:4-re szépített a csapaton belüli edzéspárbajban Carlos Sainzzal szemben. Grosjean hasonlóan elégedett volt, a francia szerint – aki csak egy gyorskört futott a Q3-ban – sem volt sokkal több a Lotus E23-ban.
Lassan nincsenek szavak arra az égésre, amit a McLaren produkál. A wokingiak, akik eddig 11-szer nyertek a Hungaroringen, úgy érezték, a technikás magyar pálya lehet az utolsó esélyük, hogy megmutassák, mennyit fejlődtek az év eleje óta. Fernando Alonso tovább is jutott a Q2-be, de ott vége lett a dalnak, amikor a 12-es kanyarból kijövet elszállt az elektromos hajtás és a spanyol kénytelen volt félreállni az erőtlen MP4-30-assal. Mivel mindez a boxutca bejáratánál, veszélyes helyen történt, Fernando kipattant és megpróbálta egyedül betolni az autót a depóba, ám az emelkedőn nem bírt vele. Az évi 25 millió eurót kereső kétszeres világbajnok, aranyszínű cipőjében feszült neki az élettelen fenevadnak – ez a kép tökéletesen visszaadta a McLaren egész éves szenvedését.
30. PIRELLI Magyar Nagydíj, Hungaroring, Mogyoród
A rajtsorrend:
1. HAMILTON (GB) Mercedes AMG 1:22,202
2. ROSBERG (D) Mercedes AMG 1:22,595
3. VETTEL (D) Ferrari SF15-T 1:22,739
4. RICCIARDO (AUS) Red Bull-Renault 1:22,774
5. RÄIKKÖNEN (FIN) Ferrari SF15-T 1:23,020
6. BOTTAS (FIN) Williams-Mercedes 1:23,222
7. KVJAT (RUS) Red Bull-Renault 1:23,332
8. MASSA (BRA) Williams-Mercedes 1:23,537
9. VERSTAPPEN (NL) Toro Rosso-Renault 1:23,679
10. GROSJEAN (FRA) Lotus-Mercedes 1:24,181
11. HÜLKENBERG (D) Force India-Mercedes 1:23,826
12. SAINZ (SPA) Toro Rosso-Renault 1:23,869
13. PÉREZ (MEX) Force India-Mercedes 1:24,461
14. MALDONADO (VEN) Lotus-Mercedes 1:24,609
15. ALONSO (SPA) McLaren-Honda idő nélkül
16. BUTTON (GB) McLaren-Honda 1:24,739
17. ERICSSON (S) Sauber-Ferrari 1:24,843
18. NASR (BRA) Sauber-Ferrari 1:24,997
19. MERHI (SPA) Marussia-Ferrari 1:27,416
20. STEVENS (GB) Marussia-Ferrari 1:27,949
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: