Száguldó Cirkusz

Michelisz: „A pontokat csak vasárnap osztják”

Michelisz Norbert a hatodik időt szerezte meg a WTCC szombati időmérőjén, a Hungaroringen. A Castrol Honda Racing magyar pilótáját láthatóan zavarta a vártnál gyengébb edzéseredmény, de úgy véli, egy jó rajttal és pontos versenyzéssel vasárnap elérhető a dobogó. Akár mindkét futamon.

WTCC_Michelisz_Sat SZJA1Michelisz Norbi jobbat várt a 6. rajthelynél, de ez azért nem a “világ vége” (Fotók: Szabó-Jilek Ádám)

Simon István/SZÁGULDÓ CIRKUSZ blog @Hungaroring

Michelisz Norbi a szombati kvalifikáció után tartott eligazítást a magyar sajtónak. Válaszait korrektúrázás nélkül közöljük.
Norbi – Nem tudom pontosan, mi történt a mai időmérőn. Nagyon magabiztos voltam, úgy éreztem, tempóból a csapattársak (Tiago Monteiro és Rob Huff – a szerk.) előtt tudok lenni, de bármennyire is próbálkoztam, nem jött össze. Az autóbeállításban nem volt olyan különbség, ami előnyt vagy hátrányt indokolna közöttünk. Ez ma valószínűleg rajtam múlott. Iszonyatosan sajnálom, mert nagyon szerettem volna jól teljesíteni [a saját közönségem előtt]. Azért is sajnálom, hogy ez így alakult, mert az autóm elég jó ahhoz, hogy mondjuk ott legyünk a top 3-ban. Ha a pole pozícióért nem is [csatázhattam volna], de az első sor meglehetett volna.

“Rossz érzés, hogy most nem én vagyok az a hondások közül, aki harcolhatott az első sorba kerülésért, de a pontok nagy részét csak vasárnap osztják.” – Michelisz Norbert

Nagyon örülök annak, hogy a rajttal kapcsolatos problémák egy részét sikerült megoldani. Ma minden egyes (próba)rajtom szinte tökéletes volt. A MAC3-ban is látszott, hogy legalább ugyanolyan jól indul az autóm, mint a csapattársaimé. Holnap kis szerencsével a fő futamon elérhető lesz egy dobogó. Nagy kérdés, hogy esni fog-e az eső, vagy nem. Ha esni fog, akkor bármi elképzelhető. Senki sem ismeri a vizes pályát, és a Honda már Franciaországban is nagyon jól ment esőben. Ha most kívánhatnék valamit, esőt szeretnék holnapra, de ha száraz lenne a pálya, az is majdnem olyan jó kiindulási pont lenne.

Norbi dedikál HUN_res33
(SZC blog) Amikor tavalyelőtt hasonló helyzetben voltál, nem úgy jött össze az időmérő, ahogy szeretted volna, akkor ez nagyon zavart téged. Úgy tűnik, ez most sincs másként, hiszen egy pillanatra elkalandozott a figyelmed az FIA sajtótájékoztatón. Akkor hogyan emelkedtél felül ezen?
Norbi – Jól látod, így van. Az akkor egy sokkal negatívabb helyzet volt. Számomra kisebb tragédia, hogy nem tudtam megelőzni a csapattársaimat, de azért a hatodik hely mégsem a világ vége. Az első futamon az ötödik, a másodikon a hatodik helyről indulok, és egy jó rajttal bármelyik futamon meg lehet csípni a dobogót. Franciaországban is hetedik voltam az időmérő után, ott az 5. illetve 7. helyről rajtoltam, és mindkétszer sikerült felkapaszkodnom a dobogóra. Nem látom az okát, hogy ugyanez holnap miért ne sikerülhetne. Még nem láttam a telemetriát, de a lényeg, hogy vasárnapra megtaláljam azokat a pontokat, ahol lassabb voltam a csapattársaimnál. Biztos vagyok benne, hogy ezt holnapig simán meg tudjuk oldani.

(Origo GPhírek) Azt gondoltuk, hogy a 70 kilós pluszsúlyból adódóan nagyobb lesz a különbség a Honda és a Citroën teljesítménye között, de a mai eredmények alapján nem úgy tűnik…
Norbi – Abszolút egyetértek. Ha most „kívülről” ránézünk az időmérő edzés eredményeire, akkor Franciaországban, ahol nem kellett ballasztsúlyt cipelnünk, körülbelül ugyanennyivel voltunk elmaradva a pole pozíciótól [a Citroëntől], mint most. Szeretnék frappánsan és szakmaian fogalmazni, de őszintén szólva nem tudom, mi ennek az oka. Pár nappal ezelőtt mondtam, hogy nehéz hétvégére számítok (a Honda a Hungaroringen kapta meg a plusz 70 kg-os többletsúlyt – a szerk.) és ugyan nem könnyű ez a hétvége, de nem is annyira nehéz, mint amilyenre számítottam. Az, hogy két autóval simán ott vagyunk a legjobb ötben, mutatja, hogy mennyit fejlődtünk a téli szünetben. Az eddig rendelkezésemre álló adatok alapján úgy vélem, hogy a 70 kilónyi pluszsúly inkább a versenytempónkat fogja befolyásolni. Kíváncsi vagyok, hogy a versenytávon eddig fennálló előnyünk megmarad-e, vagy ha nem, akkor mekkora hátrányt jelent számunkra.

WTCC_Michelisz_Sat SZJA2
Milyennek érzed az autó balanszát?  Kívülről nézve a Hondák kifejezetten simán mentek át a rázószegélyeken.
Norbi – Én nem láttam a többi autót az időmérő edzés alatt. A szabadedzésen figyeltem a Volvókat, hozzájuk képest a Civic valóban simábban veszi a rázóköveket. De azt, hogy az időt, vagy annak nagy részét emiatt veszítettük-e el, nem tudnám megmondani. Tény, hogy a sikán bevétele sokkal egyszerűbb, mint a korábbi években, mert kivették a „hurka” rázószegélyeket, az új kerékvetők pedig nem billentik ki annyira az autót az egyensúlyából. Teljesen rá lehet támasztani az autót ezekre a narancssárga „tányérokra”, még úgy sem emelkednek el az ívbelső kerekek, gyorsan irányt lehet váltani. Úgy gondolom, a Hungaroring(en való versenyzés) egy picivel könnyebb lett, mint mondjuk tavaly volt.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!